نظر بایدن در مورد برجام

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۲۳:۵۰:۳۶
کد خبر: ۱۰۸۴۱۳۵
نظر بایدن در مورد برجام
جوزف رابینت بایدن جونیور در تاریخ ۲۰ نوامبر ۱۹۴۲ در پنسیلوانیا به دنیا آمد. او وکیل و سیاست‌مدار آمریکایی از ویلمینگتن در ایالت دلاویر است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، جو بایدن در مدت ۳۶ سال فعالیت در سنا، نزدیک به ۴ سال به عنوان رئیس کمیته روابط خارجی و ۸ سال به عنوان رئیس کمیته قضایی سنا فعالیت کرده است.

بایدن فارغ‌التحصیل دانشگاه دلاویر در دو رشته علوم سیاسی و تاریخ و دارای دکترای وکالت از دانشگاه سیراکیوز است.

موضع گیری های جو بایدن را باید به دو بعد داخلی و خارجی تقسیم کرد. در حوزه مسائل داخلی بایدن از افزایش حداقل دستمزد در آمریکا حمایت می‌کند. او همچنین خواستار افزایش مالیات بر سود سرمایه‌گذاری، رایگان‌سازی دانشگاه‌های عمومی و بازسازی دولتی زیرساخت‌های جاده‌ای و انرژی است.

نظر بایدن در مورد برجام

بایدن، به عنوان معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا، در زمان امضای برجام، از حامیان آن بود و بعد از خروج دونالد ترامپ از این توافق، او را سرزنش کرد. او در ادامه «رسیدن به توافق بهتر» را توهم خواند و گفت: برای رسیدن به برجام «چندین سال فشار تحریم، دیپلماسی دقیق و حمایت جامعه جهانی» صرف شده‌ است.

نامزدی ریاست‌جمهوری آمریکا

بایدن در ژوئن ۱۹۸۷ در دوران رونالد ریگان، نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد. او در نهایت در سپتامبر ۱۹۸۷ به دلیل فشار رسانه‌ای پیرامون سرقت ادبی یکی از سخنرانی‌های کمپین خود، از ادامه نامزدی انصراف داد.

بایدن نامزد مقام ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۸ میلادی از حزب دموکرات آمریکا بود. وی در نهایت از سوی باراک اوباما در انتخابات ۲۰۰۸ ریاست جمهوری ایالات متحده، به عنوان معاون رئیس‌جمهور برگزیده شد.

انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا

 

پس از انتشار برخی گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال حضور جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، جاش ارنست، سخن‌گوی کاخ سفید، در گفتگویی تلویزیونی اعلام کرد بایدن، برای حضور در این انتخابات، تمایل نشان داده‌است، اما «در نهایت خود او باید در این مورد تصمیم بگیرد».

بایدن در نهایت در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا نامزد نشد و در انتخابات از هیلاری کلینتون حمایت کرد.

بایدن در ۲۵ آوریل ۲۰۱۹ نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد. پیش از این گمانه‌زنی‌ها از احتمال نامزدی او وجود داشت. سی ان ان در نظرسنجی مارس ۲۰۱۹ اعلام کرد؛ جو بایدن با ۲۸ درصد آراء بیشترین محبوبیت را در میان نامزد‌های دمکرات برای انتخابات ۲۰۲۰ دارد.

بایدن در نهایت برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد و به رقابت با دونالد ترامپ پرداخت. روز شنبه هفتم نوامبر ۲۰۲۰ برابر با ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۹ رسانه‌های رسمی جهان خبر پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کردند. بر این اساس وی موفق شد با شکست دونالد ترامپ جای وی را در کاخ سفید بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز