واکنش نخستین رهبر عرب به پیروزی بایدن

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۲۱:۳۳:۰۹
کد خبر: ۱۰۸۴۱۵۶
واکنش نخستین رهبر عرب به پیروزی بایدن
رییس جمهوری مصر به عنوان نخستین رهبر عرب و در سایه سکوت رهبران دیگر کشورهای عربی، پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، همچنین «کریا گوس متسوتاکیس» نخست وزیر یونان و همتای اسپانیای وی نیز پیروزی بایدن و کاملا هریس به عنوان معاون رییس جمهوری آمریکا را تبریک گفت.

"آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان نیز با تبریک به بایدن و هریس گفت به همکاری آینده با رییس جمهوری بایدن امیدوار هستم.

"جیب بوش" رییس ایالت پیشین که از حزب جمهوری‌خواه است نیز با تبریک به بایدن افزود: زمان آن فرا رسیده است که زخم‌های عمیق درمان شود و بسیاری برای رهبری به تو [بایدن] تکیه کنند.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز در این باره گفت: جو بایدن حامی قومی برای ائتلاف ماست و من برای همکاری نزدیک با او بسیار امیدوارم.

جو بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا شنبه شب در اولین توئیت پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: رئیس جمهوری تمام مردم آمریکا خواهم بود، چه آنهایی که به من رای دادند و چه آنهایی که به من رای ندادند.

 

نظر شما