بایدن: باعث احترام آمریکا در جهان خواهم شد

۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۰۴:۴۰:۴۹
کد خبر: ۱۰۸۴۱۹۹
بایدن: باعث احترام آمریکا در جهان خواهم شد
رئیس جمهوری منتخب آمریکا در نخستین نطق پس از پیروزی خود گفت: رئیس جمهوری خواهم بود که احترام آمریکا را در سراسر جهان بازگرداند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، جو بایدن نامزد حزب دموکرات در رقابت‌ ریاست جمهوری آمریکا که تا این لحظه با ۲۹۰ رای الکترال پیروز شده است، به همراه کامالا هریس معاون اول خود شامگاه شنبه در جمع مردم ایالت دلاویر این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: من در برابر اعتمادی که به من کردید متواضع هستم، عهد می کنم رئیس جمهوری باشم که تفرقه ایجاد نکند بلکه به دنبال اتحاد باشد.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به شغل معلمی همسرش اظهار کرد: او یکی از شما خواهد بود که در کاخ سفید حضور خواهد داشت.

بایدن همچنین از انتخاب کامالا هریس برای معاون اولی خود افتخار کرد و گفت نگویید که در آمریکا امکان‌پذیر نیست. او فرزند یک مهاجر است.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا اظهار کرد: جامعه سیاهپوست آمریکا به پا خاست و از ما حمایت کرد. هیچ‌گاه فراموش نخواهم کرد. حال یک دولتی خواهیم داشت که نماینده همه مردم خواهیم بود.

بایدن به طرفداران ترامپ گفت: به یکدیگر گوش فرا دهیم و پیشرفت کنیم. نباید به رقیب به عنوان دشمن نگاه کنیم آنها شهروندان آمریکا هستند. اکنون زمان التیام در آمریکا است. مبارزات انتخاباتی به پایان رسیده است.

وی افزود: آمریکا از ما می ‌خواهد که نیروی عدالت، دانش و امید را پیش ببریم. در میادین نبرد علیه ویروس، مراقبت بهداشتی و از بین بردن تبعیض نژادی نهادینه در این کشور، پیکار برای حراست از جهان در برابر تغییرات اقلیمی و اینکه همه از سهم مساوی در این کشور برخوردار باشند.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا از انتخاب تیمی از دانشمندان برای مبارزه با کرونا در روز دوشنبه خبر داد که برنامه را برای شروع کار در بدو ورود به کاخ سفید آماده کنند.

بایدن خاطرنشان کرد: به جای نفی یکدیگر بیایید با هم همکاری کنیم. ما باید تصمیم بگیریم که با هم همکاری کنیم. مردم آمریکا می‌خواهند که همکاری کنند تا به نفع مردم کار کنند.

بایدن با اشاره به سوابق برخی از رئیسان جمهوری آمریکا تا باراک اوباما، گفت: ما باید روح آمریکا را اعاده کنیم. تمام دنیا به آمریکا نگاه می‌کنند. نه تنها پیشتاز خواهیم بود بلکه به خاطر الگوسازی برتر خواهیم بود.

وی افزود: در آمریکا هرکسی باید بتواند فرصت پرورش رویاهایش را داشته باشد. ما همیشه به پیش نگاه می‌کنیم. کشوری که هیچ کسی را عقب نمی‌گذارد و هرگز تسلیم نمی‌شود.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا ادامه داد: هر گاه با هم باشیم از هرکاری برخواهیم آمد.

بایدن با اشاره به ۲۴۰ هزار آمریکایی جان باخته در اثر کرونا اضافه کرد: ما می توانیم با عشق به میهن، علاقه به عدالت و دست در دست هم، هر کاری را انجام دهیم. ما باید ایمان و اعتقاد را گسترش دهیم.

پس از این سخنان، اعضای خانواده بایدن به همراه کامالا هریس به روی سن رفتند و همراه با هواداران خود، پیروزی را جشن گرفتند.

 

 

نظر شما