کارشناس مسائل بین الملل:

بایدن رفتار ترامپ با شیخ نشین‌های خلیج فارس را کمی سست می‌کند/ ناکامی منطقه‌ای ترامپ باید جبران شود

۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۲۳:۵۷:۰۸
کد خبر: ۱۰۸۴۲۳۸
بایدن رفتار ترامپ با شیخ نشین‌های خلیج فارس را کمی سست می‌کند/ ناکامی منطقه‌ای ترامپ باید جبران شود
یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: بایدن رفتار ترامپ با شیخ نشین های خلیج فارس را کمی سست خواهد کرد ولی این بدان معنا نیست که او، اشتباه اوباما را تکرار کند.

«علی بیگدلی»، کارشناس مسائل آمریکا، در رابطه با تفاوت دیپلماسی ترامپ و بایدن و تاثیر آن در منطقه به خبرنگار سیاسی برنا گفت: بایدن بارها در مناظرات و سخنرانی های خود اعلام کرده است که به دنبال احیای برجام است و به همه سازمان ها و نهادهایی که ترامپ از آنها خارج شده است، بر می گردد. از جمله کمیسیون اقلیمی پاریس و سازمان بهداشت جهانی و یونسکو چون دموکرات‌ها بیشتر تفکرات بروکراتیک دارند و به دنبال دولت بزرگ هستند و نگاه آنها برای کسب منافع ملی کشور بیشتر به خارج از آمریکا، است.

او افزود: بایدن به دنبال احیای برجامی دیگر است و چیزی نیست که روی آن بحث بشود.

بیگدلی با بیان اینکه بایدن قدم هایی به سمت و سوی خارمیانه برخواهد داشت، گفت: بایدن رفتار ترامپ با شیخ نشین های خلیج فارس را کمی سست خواهد کرد ولی این بدان معنا نیست که او، اشتباه اوباما را تکرار کند چون اوباما در یک سخنرانی در استرالیا اعلام کرده بود که خاورمیانه ارزش خود را برای آمریکا از دست داده است ولی آمریکا در این مورد، اشتباه بزرگی کرد.

او در پایان اضافه کرد: آمریکا از نفت شیل استفاده می کرد و دیگر احتیاجی به نفت خاورمیانه نداشت برهمین اساس هم شاهد این اظهار نظر بودیم ولی بایدن ضرورتا به سمت خاورمیانه قدم هایی را بر می دارد چون مساله افغانستان، قفقاز، یمن، سوریه، ایران و لبنان برای بایدن مهم است از این رو ناکامی هایی که ترامپ در سیاست خارجی خود در منطقه ما داشت، باید توسط بایدن جبران شود.3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز