عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

زمینه گفتگو در مورد برجام وجود دارد/ طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها سیاست نظام است

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۵:۲۱:۰۵
کد خبر: ۱۰۸۴۶۰۶
زمینه گفتگو در مورد برجام وجود دارد/ طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها سیاست نظام است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سیاست ایران بر این مبنا است که اگر آمریکا به تعهدات برجام برگردد، زمینه گفتگو در مورد برجام وجود دارد.

«فدا حسین مالکی»، نماینده مردم زاهدان در مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در پاسخ به این سوال که "با توجه به بازگشت احتمالی آمریکا به برجام، در این صورت سرنوشت طرح اقدم راهبردی برای لغو تحریم ها چه می شود" گفت: این طرح سیاست کلان نظام محسوب می شود و ربطی هم به انتخابات آمریکا و روی کار آمدن شخصیت ها ندارد، اما این فرصت خوبی برای رییس جمهور آمریکا است. سیاست ایران بر این مبنا است که اگر آمریکا به تعهدات برجام برگردد، زمینه گفتگو در مورد برجام وجود دارد ولی اگر مانند ترامپ بر طبل مخالفت بکوبند و یا زیاده خواهی نسبت به جمهوری اسلامی ایران داشته باشند، طبیعی است که همان چیزی که در مفاد مصوبه وجود دارد در واقع، همان عملی خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که آیا این طرح به معنای خروج از برجام است، گفت: خیر، این طرح به معنای خروج از برجام نیست، چون آمریکایی ها به تعهدات خود عمل نکردند در واقع  ایران هم در صدد کاهش تعهدات بر می آید. 

مالکی مطرح کرد: ترامپ ضربات سنگین سیاسی و نظامی به آمریکا وارد کرد و لشکرکشی های زیادی به کشورهای مختلف داشت و تعداد زیادی از آمریکایی ها را به کشتن داد و در نتیجه، مردم سیاست های این مرد جنگ طلب را نپذیرفتند و به بایدن رأی دادند. ترامپ به عنوان فردی که برای کشورهای دنیا و حتی برای خود آمریکا همیشه مزاحمت داشته، رییس جمهور نشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: بایدن از سیاست های ترامپ عبرت بگیرد، ترامپ آمریکا را منزوی کرد تا جایی که حتی نزدیک ترین کشورهای هم پیمان آمریکا هم از او، دوری می کردند. رییس جمهور جدید آمریکا باید در سیاست های پیشین تجدید ظر داشته باشد و تغییر استراتژی دهد، چه در زمینه برجام و چه در زمینه های مختلف. بایدن باید به لشکرکشی و تجاوز به کشورهای مختلف پایان دهد.

او در پایان در رابطه با سکوت معنادار عربستان پس از پیروزی جو بایدن گفت: سعودی ها باور نمی کردند، ترامپ رأی نیاورد، عربستان هزینه های سنگینی برای ترامپ خرج کرد و  از این به بعد تاوان سختی پس خواهند داد زیرا می دانند، رییس جمهوری آمریکا واکنش مثبتی به آنها نشان نخواهد داد و خودشان را بازنده میدان می‌دادند. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز