مادورو:

«گوایدو» هم ترامپ را دور انداخت

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۹:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۴۸۵۲
«گوایدو» هم ترامپ را دور انداخت
‌رئیس‌جمهور ونزوئلا طی یک نطق تلویزیونی تأکید کرد که دولت ترامپ ظرف دو سال 800 میلیون دلار به رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا پرداخت کرد اما در نهایت «خوان گوایدو» هم به ترامپ خیانت کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ظرف دو سال حدود ۸۰۰ میلیون دلار به «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا کمک کرده است.

مادورو در سخنرانی که از تلویزیون دولتی ونزوئلا پخش شد، گفت: «دونالد ترامپ، خوان گوایدو را به وجود آورد، تیم وی این هیولا را خلق کرد، ظرف دو سال، ۸۰۰ میلیون دلار به وی انتقال دادند».

مادورو در ادامه با اشاره به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و اعلام پیروزی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات به عنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا تأکید کرد که گوایدو حتی به ترامپ هم خیانت کرد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا توضیح داد: «کمتر از پنج دقیقه، شبکه‌های تلویزیونی آمریکا، پیروزی [ نامزد حزب دموکرات] جو بایدن را اعلام کردند و گوایدو ترامپ را دور انداخت. خائنان (گوایدو) همیشه فرار می‌کنند (موش‌ها همیشه از سوراخ کشتی فرار می‌کنند)».

مادورو در خصوص چشم‌انداز روابط کشور ونزوئلا با دولت جدید ایالات متحده گفت: «ما تلاش می‌کنیم تا مجدداً کانال‌های گفت‌وگوی مستقیم، صادقانه و موقر میان دولت آینده ایالات متحده و دولت ونزوئلا که رهبری آن را بر عهده دارم، برقرار کنیم».

در ژانویه سال ۲۰۱۹ و پس از آنکه گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا خود را رئیس‌جمهور خودخوانده کشورش معرفی کرد، ایالات متحده وی را بسرعت به رسمیت شناخت و گروهی از همپیمانان آمریکا نیز از واشنگتن دنباله‌روی کردند.

دولت ترامپ از زمان اعلام حمایت از گوایدو، تمامی تلاش خود را برای خلع مادورو از قدرت به کار گرفتند و تلاش کردند از طریق اعمال تحریم و حتی کودتا، وی را از قدرت برکنار کنند که در نهایت تلاش‌های آنها هیچ‌گونه نتیجه‌ای دربرنداشت.

مادورو این اقدام گوایدو و آمریکا را تلاش برای کودتا در ونزوئلا توصیف کرد و روابط دیپلماتیک با ایالات متحده را قطع کرد.

با اینحال، کشورهای روسیه، بلاروس، ایران،‌چین، کوبا، نیکاراکوئه، سوریه و ترکیه در تحولات ونزوئلا از مادورو حمایت کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز