درخواست مجمع روحانیون مبارز از اصلاح طلبان

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۱:۵۸:۴۶
کد خبر: ۱۰۸۵۵۸۹
درخواست مجمع روحانیون مبارز از اصلاح طلبان
مجمع روحانیون مبارز در جلسه به ریاست سید محمد خاتمی تاکید کرد که اصلاح‌طلبان وظیفه دارند برای برون رفت کشور از مشکلات فعلی تلاش کنند.

به گزارش برنا، در این جلسه که به صورت مجازی برگزار شد، در ابتدا علاوه بر مروری بر اخبار مختلف سیاسی وفرهنگی، انتخابات آمریکا و انعکاس گسترده آن در اکثر کشورها و در داخل کشور مورد بحث و  گفتوگو قرار گرفت .

اخبار گسترش روز افزون کرونا و جان باختن روزانه صدها نفر از هموطنان،  همزمان با مشکلات طاقت فرسای معیشتی بخش اعظم اقشار مختلف جامعه نیز در جلسه طرح و مورد بحث قرار گرفت.

همچنین در این جلسه  کمیته منتخب مجمع روحانیون مبارز، ویژه انتخابات ریاست جمهوری، گزارش تفصیلی  خود را به شورای مرکزی ارایه  کرد که نقاط مشترک نظرات گروههای اصلاح طلب در مورد انتخابات ریاست جمهوری آتی در این گزارش بدین شرح اعلام شد: 

 ۱- ضرورت جلب توجه مردم در سراسر کشور به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری

  ۲ - بازتعریف رابطه نهاد حاکمیت و اصلاح طلبان

 ۳- تبیین منسجم مجدد تفکر اصلاح طلبی و ... 

در ادامه اعضای مجمع روحانیون مبارز  با تقدیر از کمیسیون انتخابات این تشکل سیاسی بر ادامه کار فشرده آنان برای بررسی شرایط برگزاری  انتخاباتی که نمایندگان اقشار مختلف و سلایق گوناگون بتوانند در آن حضور داشته باشند تاکید کردند.

اعضاء مجمع روحانیون مبارز عنوان کردند : انتخاباتی می تواند موجب مشارکت فعال و حضور حداکثری باشد که برخوردار از آزادی در تراز ملت بزرگوار ایران باشد تا در مقایسه با انتخابات هایی که در سایر کشورهای آزاد دنیا برگزار می شود مایه افتخار و مباهات جمهوری اسلامی گردد وهویت  نهاد جمهوریت نظام  در آن تبلور درخشنده داشته باشد .

آنها در ادامه اظهار امیدواری کردند که انتخابات ریاست جمهوری در چنان بستری از آزادی های سیاسی و اجتماعی برگزار شود که برگزیده آنان و اصلاح طلبان بتوانند به  وعده هایی که برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی و آزادی های فردی واحیاء شعارهای اولیه انقلاب می دهند  اقدام کنند.

اعضاء مجمع  روحانیون مبارز با تاکید براینکه اصلاح طلبان  وظیفه دارند که در شرایط سخت فعلی برای برون رفت  کشور از سیطره هر آن چه کیان آن را تهدید می کند ، تلاش کنند یادآورشدند: اگر جامعه احساس کند که شرایط انتخاب آزاد در تراز جمهوری اسلامی وجود دارد و نقش موثری برای آینده خود می تواند ایفا کند، با حضور حداکثری و با انتخاب فرد شایسته و توانا برای انجام وظایف سنگین خود  نشاط وانسجام پیدا خواهد کرد.

نظر شما