پوتین در بیستمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای؛

امیدواریم اقدامات انجام گرفته منجر به صلح در قره‌باغ شود

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۳:۲۱:۱۱
کد خبر: ۱۰۸۵۶۸۲
امیدواریم اقدامات انجام گرفته منجر به صلح در قره‌باغ شود
رئیس جمهوری روسیه در بیستمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) گفت: امیدواریم اقداماتی که در مورد مناقشه قره باغ صورت گرفته است منجر به برقراری صلح در این منطقه شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ولادیمیر پوتین روز سه شنبه در سخنرانی آغازین نشست وبیناری شورای سران سازمان همکاری شانگهای گفت: آنچه که در منطقه قره باغ می گذرد، یک تراژدی بزرگ است. امیدوارم که اقداماتی که صورت می گیرد منجر به برقراری صلح در این منطقه شود.

وی همچنین گفت که نقل و انتقالات تروریست های منطقه خاورمیانه، مناقشه های مسلحانه را تشدید می کند.  

وی با ابراز رضایت از کسب توافق برای توقف جنگ در قره باغ اظهار داشت: امیدوارم که اقدامات منجر به برقراری صلح پایدار به نفع مردم جمهوری آذربایجان و ارمنستان شود.

اوضاع افغانستان نگران کننده است

رئیس جمهوری روسیه اوضاع افغانستان را نگران کننده خواند و گفت: در چارچوب سازمان همکاری شانگهای اقدامات زیادی برای کمک به دوستان افغان به منظور دستیابی به سازش ملی و بنای صلح و آرامش در این کشور بکار گرفته می شود.

وی افزود: گروه تماس سازمان شانگهای در مورد افغانستان تشکیل شده که نقشه راهی را برای حل مساله افغانستان و اقدامات سازمان شانگهای در مورد این کشور تنظیم کرده است.

پوتین گفت که روسیه مصمم است فرمت دیدار مسکو را برای حل مساله افغانستان بکار گیرد که در آن کشورهای همسایه افغانستان ازجمله اعضای سازمان همکاری شانگهای و آمریکا حضور دارند.

ادامه وضعیت بی ثبات در خاورمیانه

رئیس جمهوری روسیه در ادامه سخنان خود گفت که وضعیت بی ثبات خطرناک در خاورمیانه و شمال آفریقا ادامه دارد. رویارویی مسلحانه در لیبی و یمن و باقی مانده ستیزه جویان در بخشی از سوریه، منبعی برای انتشار خطر تروریستی و قاچاق مواد مخدر و سلاح شده اند.

وی افزود: بدیهی است که انتقال تروریست ها در خارج از محدوده ای از سوریه به کشورهای دیگر قابل توجه است و این مساله موجب تشدید مناقشه ها می شود.

بیستمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) امروز سه شنبه با میزبانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و حضور "حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی"رئیس جمهوری اسلامی ایران بصورت مجازی آغاز شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز