نخست‌وزیر پیشین بریتانیا:

دیگر قدرت جهانی نیستیم

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۴:۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۰۸۵۷۳۶
دیگر قدرت جهانی نیستیم
«جان میجر»، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا در سخنانی در شهر لندن، پایتخت انگلیس اذعان کرد که کشورش دیگر قدرت جهانی نیست.

به گزارش برنا، به نوشته وبگاه خبری تحلیلی نیوزویک میجر در این خصوص گفت اعتبار جهانی انگلیس آسیب دیده است و این کشور باید بپذیرد که دیگر قدرت درجه یک جهان نیست.

وی در ادامه با یاد کردن از چین، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان ابر‌قدرت‌های جهان گفت بریتانیا باید «شدیداً صادق» باشد و بپذیرد که «دیگر قدرت جهانی» نیست.

این مقام سابق بریتانیایی در ادامه افزود: «ما هرگز اینگونه نخواهیم بود و [اکنون] یک قدرت برتر درجه دو هستیم، اما در نیم قرن آینده، هرچند که عملکرد خوبی داشته باشیم، اندازه و جمعیت کوچک ما این احتمال را به وجود می‌آورد که نسبت به رشد دیگر کشور‌های بزرگ‌تر عقب بمانیم.»

دولت انگلیس سال گذشته و پس از کشمکش‌های فراوان توانست جدایی از اتحادیه اروپا (برگزیت) را که در همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ به رأی گذاشته بود عملی کند.

لندن و بروکسل درخصوص روابط پسابرگزیت توافقی را به امضا رساندند اما چندی پیش «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد بخش‌هایی از آن را قبول ندارد و اجرا نخواهد کرد.

یکی از حامیان اصلی اجرای برگزیت دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا بود که توافق تجاری بزرگی را به انگلیس وعده داده بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز