مدیر ناسا پیش از آغاز دوره بایدن کناره‌گیری می‌کند

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۵:۵۷:۳۵
کد خبر: ۱۰۸۵۷۹۱
مدیر ناسا پیش از آغاز دوره بایدن کناره‌گیری می‌کند
جیم برایدنستاین مدیر سازمان فضایی آمریکا "ناسا" قصد دارد در پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، از مقام خود کناره گیری کند.

به گزارش برنا، به نقل از تارنمای "شبکه اویشین ویک"؛ برایدنستاین در پی اعلام برنده شدن جو بایدن در روز شنبه هشتم نوامبر (۱۸ آبان)  گفته است: حتی در صورت درخواست رئیس جمهوری منتخب آمریکا، از پذیرش این پیشنهاد خودداری خواهد کرد.

به گفته وی، این تصمیم نه به دلایل حزبی، بلکه برای اطمینان یافتن از قرار گرفتن بهترین فرصت و امکانات سیاسی برای پیشرفت در اختیار ناسا در دوره رهبری تازه کشورش است.

برایدنستاین  افزود: مساله دقیق این است که منافع ناسا به عنوان یک سازمان دولتی در چیست؟ از این دیدگاه بهترین مدیر برای ناسا فردی است که روابط تنگاتنگی با رئیس جمهوری تازه ایالات متحده داشته باشد و مورد اعتماد دولت شامل دفتر مدیریت و بودجه، شورای ملی فضا و شورای امنیت ملی باشد.  تصور می کنم فرد مناسبی برای مدیریت ناسا در دوره تازه نخواهم بود.

ترامپ رئیس جمهوری کنونی آمریکا که دوره ریاست جمهوری اش رو به پایان است و نتیجه انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) ۲۰۲۰ را به چالش کشیده است، در سال ۲۰۱۸ برایدنستاین نماینده جمهوری خواه پیشین اوکلاهما در مجلس نمایندگان را به عنوان رئیس ناسا منصوب کرد.   

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز