عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران:

تقریباً در حال رسیدن به یک مانیفست و راهبرد در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هستیم/ خاتمی نمی‌تواند پای لیست ائتلاف را امضا کند/ از برنامه انتخاباتی مجمع روحانیون مبارز اطلاع نداریم

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۰۵:۳۶:۱۶
کد خبر: ۱۰۸۵۸۶۷
تقریباً در حال رسیدن به یک مانیفست و راهبرد در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هستیم/ خاتمی نمی‌تواند پای لیست ائتلاف را امضا کند/ از برنامه انتخاباتی مجمع روحانیون مبارز اطلاع نداریم
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: در حال حاضر که شورای عالی سیاستگذاری فعال نیست شورای هماهنگی کارهای ائتلافی جبهه اصلاحات را پیش می‌برد و هنوز دوستان ما از مجمع روحانیون، به این جمع نپیوستند.

«یدالله طاهرنژاد»، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، درباره برگزاری دومین جلسه مجمع روحانیون مبارز و توصیه های آنها به اصلاح طلبان به خبرنگار سیاسی برنا گفت: فعالیت مجمع روحانیون مبارز را در خصوص انتخابات به فال نیک می گیریم، البته در گذشته که شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان فعال بود موسوی لاری از طرف مجمع در جلسات شرکت می‌کرد و نایب رئیس این شورا هم بود.

او افزود: در حال حاضر که شورای عالی سیاستگذاری فعال نیست شورای هماهنگی کارهای ائتلافی جبهه اصلاحات را پیش می‌برد و هنوز دوستان ما از مجمع روحانیون، به این جمع نپیوستند البته هنوز دیر نشده و همه احزاب، صحبت های مقدماتی را درون خودشان انجام می دهند اما پایه کار جمعی در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات پی ریزی می‌شود.

طاهرنژاد ادامه داد: جلسات متعددی هم در کمیته سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برگزار شده و تقریباً در حال رسیدن به یک مانیفست و راهبرد هستیم. راهبردش که در حال نهایی شدن .و پیش نویس مانیفست هم در حال کامل شدن است. انشالله به زودی در شورای هماهنگی به تصویب خواهد رسید.

این چهره سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: بعد از اینها باید با مجمع روحانیون مبارز جلسه برگزار و صحبت کنیم تا ببینیم، برنامه آنها برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده چیست آیا می‌خواهند، در قالب ائتلاف عمل کنند یا به صورت مستقل عمل می کنند. به هر حال ما اطلاع دقیقی از مجمع روحانیون مبارز نداریم.

او در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد مجمع روحانیون مبارز به صورت مستقل وارد بحث های انتخاباتی شود؟ تصریح کرد: بنده این اتفاق را بسیار دور از ذهن و بعید می بینم چراکه مجمع روحانیون مبارز، به آن معنا سازمان کشوری ندارد نه اینکه هیچ سازمانی نداشته باشد اما به معنای حزبی تشکیلات در سراسر کشور ندارد در نتیجه باید، در قالب یک ائتلاف عمل کند تا بتواند از سایر احزاب اصلاح طلبِ مجموعه ائتلاف کمک بگیرد.

این عضو شورای مرکزی کارگزاران اشاره کرد: بنابراین هنوز دیر نشده است انشاالله به جایی می‌رسیم که هماهنگ، عمل کنیم.

طاهرنژاد درباره نقش خاتمی در جریان اصلاحات تاکید کرد: خاتمی هم چنان شخصیت مورد اعتماد و احترام قاطبه اصلاح‌طلبان کشور است و تردیدی در این نیست اما در ساز و کار جدید قانون احزاب که ائتلاف ها باید در وزارت کشور ثبت شود و در چارچوب قانون احزاب عمل کنند، بالطبع در حال حاضر خاتمی مثل گذشته نمی‌تواند پای لیست ائتلاف را امضا کند برای اینکه قانون دیگر این اجازه را نمی‌دهد بنابراین او همچنان هدایت و مشورت می کند اما تصمیمات در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که یک تشکیلات ائتلافی است و بر اساس قانون شکل گرفته، گرفته خواهد شد اما همواره زمانی که نظرات و دیدگاه های خاتمی شورای در هماهنگی اصلاحات مطرح می‌شود، مورد استقبال همه قرار می گیرد.

او در پاسخ به این سوال که شورای عالی سیاستگذاری به طور کامل کنار گذاشته شده یا خیر؟ گفت: تازه این شورا فعالیتی ندارد و جهت گیری کلی این است که شاید در این دوره اصلاح طلبان بخواهند در قالب همین شورای هماهنگی جبهه اصلاحات رو به جلو حرکت کنند و انتخابات را به پیش ببرند، اما نهایی نشده است و در حال گفتگو در شورا هستیم.

طاهرنژاد درباره نظر کارگزاران در این باره عنوان کرد: ما در کارگزاران هم هنوز به نتیجه نهایی نرسیده ایم در واقع فرق شورای هماهنگی و شورای عالی سیاستگذاری در این است که در شورای عالی، تعدادی از شخصیت های سیاسی ملی به اعتبار شخص خودشان در آن ترکیب قرار دارند اما قانون جدید، محدودیت‌هایی را برای حضور اشخاص در ترکیب ائتلاف ایجاد کرده اما به نظر می‌رسد که در حال حاضر شورای هماهنگی وضعیت بهتری برای سازماندهی مسائل انتخابات دارد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز