یک تحلیل گر سیاسی اصلاح طلب:

روحانی از اختیارات خود در حوزه روابط بین‌الملل استفاده کند/ صدا و سیما نگاهی یک سویه به مسائل دارد

۱۳۹۹/۰۸/۲۲ - ۰۵:۰۰:۰۴
کد خبر: ۱۰۸۶۱۹۵
روحانی از اختیارات خود در حوزه روابط بین‌الملل استفاده کند/ صدا و سیما نگاهی یک سویه به مسائل دارد
یک تحلیل گر سیاسی اصلاح طلب گفت: باید عقلانی فکر کرد و روحانی از اختیارات خود در حوزه ترمیم روابط بین الملل، استفاده کند.

«غلامرضا ظریفیان»، تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با لزوم بازگردانی اعتماد عمومی برای حضور پای صندوق های رای به خبرنگار سیاسی برنا گفت: اساسا مدیریت یک جامعه زمانی ثمر بخش خواهد بود که نوعی مدیریت، عقلانیت و مشارکت عمومی شکل بگیرد. در هر دوره ای، دولتی و هر مجموعه ای مشکلات جهانی و پیرامونی و جغرافیایی وجود دارد، مهم این است که وقتی نظام عقلانی در آن جامعه برای فرصت ها و تهدیدات خود تصمیم می گیرد به طور طبیعی آن جامعه، فرصت پیدا می کند تا از شرایطی که دارد و از فرصت ها و تهدیدات، عبور کند.

او افزود: اگر نظام تدبیر دچار مشکل شود و یا تصور جامعه این باشد که این نظام آنگونه که باید نمی تواند از فرصت ها استفاده کند و تهدیدات خود را به فرصت تبدیل کند و نمی تواند از خرد جمعی بهره ببرد و با مشکلات خود به شکل عقلانی روبرو شود، از این رو طبیعی‌است که دچار افراط و تفریط شود. جهان بهم پیوسته است؛ آمریکا به این دلیل که کشور بزرگی است اتفاقات این کشور در دنیا تاثیر گذار است و ما این تاثیر را در کشور خودمان بر بورس و طلا دیدیم.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: نمی توان منکر این تاثیرات شد کسانی که این اثر را نفی می کنند نگاهی واقع بینانه به مسائل ندارند. بنابراین باید برای این بخش تدبیر کرد و آسیب شناسی داشت و از فرصت های موجود استفاده کرد؛ احیانا اگر تهدیداتی وجود دارد آنها را نفی کرد و به شکل معقولی به جامعه منتقل کرد. 

او با بیان اینکه نگاه صدا و سیما به رویدادهای سیاسی کشور یک جانبه است، افزود: تحلیل کارشناسانه برای حل مشکلات باید همه جوانب را در نظر بگیرد، نه مثل نگاه صدا و سیما که گویی اتفاقی در دنیا نیفتاده است.

ا‌و تاکید کرد: وقتی احمدی نژاد در قدرت بود نوعی تاثیر وجود داشت و این تاثیر در کشور دیده می شد. وقتی خاتمی در قدرت حضور داشت نوعی تاثیر دیده می شد و در زمان روحانی نیز، شاهد تاثیرگذاری از نوع دیگری هستیم. باید عقلانی فکر کرد و روحانی از اختیارات خود در حوزه ترمیم روابط بین الملل، استفاده کند.

ظریفیان اضافه کرد: در موضوع کرونا جامعه دچار نوعی اختلال شده است. باید این تصور را در جامعه ایجاد کنیم که این نظام بر عقل جمعی، متکی است، آن زمان است که جامعه نسبت به فرصت های ایجاد شده در درون نظام، نگاهی منطقی تر خواهد داشت و جامعه دو قطبی نمی شود. در چنین شرایطی جامعه می تواند به درستی حس کند که در انتخابات خود چه چیزی به دست می آورد و با تغییراتی که در جهان رخ می دهد چه چیزی را از دست می دهد و چه چیزی را به دست می آورد. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز