در جلسه جهارشنبه هیات دولت انجام شد؛

انتصاب استاندار جدید کرمان

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۳:۲۶:۴۳
کد خبر: ۱۰۸۶۲۶۰
انتصاب استاندار جدید کرمان
جلسه هیات دولت روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد و در این جلسه آقای علی زینی وند با تصویب هیات وزیران، به عنوان استاندار جدید کرمان منصوب شد.

به گزارش برنا، رئیس جمهور در این  جلسه  از مردم کرمان به عنوان مردمانی مؤمن، انقلابی، متدین، دانش دوست و عالِم پرور یاد کرد و گفت: این استان شهیدان والا مقامی تقدیم انقلاب و ایران کرده است و چه افتخاری بالاتر از اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی با آن همه نقش ارزنده در دوران دفاع مقدس و مبارزه با تروریسم، از اهالی این دیار است.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: امنیت ایران و حتی امنیت منطقه و کشورهای همسایه وام دار رشادت ها و دلاوری های حاج قاسم سلیمانی است.

وی در ادامه، از استاندار منتخب خواست که از همه اقشار بویژه از جوانان، بانوان، اقوام و مذاهب مختلف در اداره بهینه استان استفاده کند و رعایت اعتدال و اجتناب از افراط و تندروی را سرلوحه تصمیمات و اقدامات خود قرار دهد. رئیس جمهور همچنین از زحمات آقای فدایی، استاندار پیشین تقدیر کرد.

بررسی گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور درخصوص «آمایش سرزمین»

در ادامه جلسه، اعضای دولت به بحث و بررسی پیرامون گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور درخصوص «آمایش سرزمین» پرداختند و ادامه بررسی آن به جلسه آتی دولت موکول شد.

هیات وزیران همچنین با هدف یکپارچگی بخشی، سرزمینی و سازمانی و به منظور تمرکززدایی و تفویض اختیار مربوط به سطوح منطقه ای، آیین نامه اجرایی بند «الف» ماده (۳۲) قانون احکام دایمی برنامه های توسعه کشور – مصوب ۱۳۹۵ – موضوع تشکیل شورای عالی آمایش سرزمین را به تصویب رساند.

تعیین ارکان شورای عالی، وظایف، تعیین اسناد توسعه سرزمینی که ملزم به تصویب نهایی شورایعالی هستند، تشکیل کمیسیون و تعیین اعضای آن، تعیین دبیرخانه و وظایف آن، تشکیل کارگروه های موضوعی و یا موضعی و کمیته های فنی مربوطه، تشکیل شورای هماهنگی منطقه ای با هدف هماهنگی، سیاستگذاری، پیگیری و پیشبرد سریع تر امور توسعه و پیشرفت مناطق مختلف کشور، ایجاد تعادل و توازن در استان ها و مناطق و دسترسی آنها به سرمایه و امکانات لازم به فراخور نیازها و استعدادهای رشد و تعیین وظایف، اختیارات و اعضای آن، از جمله موارد مندرج در آیین نامه مذکور است.

صدور مجوز ایجاد پست های سازمانی جدید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دولت با توجه به ضرورت ایجاد تحول ساختاری به منظور مواجهه فعالانه با تحولات فضای مجازی و همچنین الزام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تدوین سند تحول سازمانی حوزه فرهنگ با هدف بررسی و رصد محتوای فرهنگی و هنری در فضای مجازی، فرهنگ سازی و ارتقای سواد رسانه ای و نیز کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای فرهنگی و هنری دیجیتال، با ایجاد ۱۸۶ پست سازمانی جدید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موافقت کرد.

نظر شما