اوضاع نگران‌کننده مدارس آلمان؛

۳۰۰ هزار دانش‌آموز در قرنطینه

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۲۰:۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۰۸۶۴۹۷
۳۰۰ هزار دانش‌آموز در قرنطینه
با ادامه موج جدید همه‌گیری کرونا در آلمان بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز به خاطر آلودگی به این ویروس به قرنطینه رفته‌اند و شمار بیشتری از مدارس این کشور به حالت تعطیل درآمده‌ است.

به گزارش برنا، موج جدید همه گیری کرونا طی هفته های اخیر وضعیت مدارس این کشور را نیز بحرانی کرده است به طوری که صدها هزار دانش آموز به دلیل آلودگی به این ویرس به قرنطینه رفته اند.

خبرگزاری د.پ.آ آلمان در گزارشی از اوضاع نگران کننده مدارس آلمان نوشت: درحال حاضر دست کم ۳۰۰ هزار دانش آموز آلمانی بخاطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در قرنطینه خانگی به سر می برند که این مسئله شرایط را بسیار جدی کرده است. «هانس پتر مدینگر» رئیس اتحادیه معلمان آلمان با بیان این مطلب گفت همچنین حدود ۳۰ هزار معلم نیز به این ویروس آلوده شده و در قرنطینه هستند.

این درحالی است که در ابتدای شروع فصل مدارس در پایان ماه سپتامبر فقط ۵۰ هزار دانش آموز آلوده به کرونا وجود داشت. کارشناسان می گویند نتیجه این اتفاق تعطیلی مدارس بیشتری در سراسر کشور است. در چنین اوضاعی سیاستمداران عقب نشینی کرده اند و اکنون مقامات بهداشتی تصمیم می گیرد. در آلمان حدود ۴۰ هزار مدرسه با مجموع ۱۱ میلیون دانش آموز و حدود ۸۰۰ هزار معلم وجود دارد.

مدینگر با بیان این که تدابیر کرونایی تاکنون در مدارس به درستی اجرا نشده است، افزود: "تقریباً در تمام ایالت ها برنامه های بهداشتی که دوباره کلاس ها را در نقاط قرمز به نصف کاهش داده بود، به حالت تعلیق درآمده و مدارس باید هر روز باز باشند".

وی با ابراز امیدواری در مورد اینکه از تعطیلی کلی مدارس  جلوگیری شود ، تاکید کرد: «برای این منظور اقدامات پیشگیرانه در مدارس باید افزایش یابد ، وقتی تعداد آلودگی ها به طور تصاعدی در حال رشد است، علاوه بر نیاز به ماسک ، همچنین شامل بازگرداندن قانون فاصله گذاری است که به معنای نصف کردن کلاس ها و جابجایی دائمی است.»

تقریباً نیمی از مردم آلمان موافق ماسک زدن اجباری در مدارس ابتدایی سراسر آلمان هستند. در نظرسنجی YouGov که روز چهارشنبه منتشر شد ، ۴۸ درصد پاسخ دهندگان این را گفته اند، با این حال هنوز ۳۷ درصد مردم موافق استفاده از ماسک نیستند. «آنیا کارلیچک» وزیر آموزش و پرورش فدرال اخیراً در مورد لزوم اجباری شدن ماسک در کلاس ها ، از جمله در مدارس ابتدایی صحبت کرده بود. در حال حاضر در چندین ایالت آلمان تنها به دلیل افزایش تعداد آلودگی ها استفاده از ماسک در مدارس متوسطه اجباری شده است.

در همین حال ، آرمین لاشت نخست وزیر ایالت نوردراین-وستفالن از احتمال تمدید تعطیلات زمستانی مدارس در پرجمعیت ترین ایالت آلمان به دلیل همه گیری کرونا سخن گفته است. وی روز سه شنبه به شبکه تلویزیونی و.د.ار. (WDR) گفت که این یک 'احتمال قابل تصور' است که تعطیلات زمستانی دو روز زودتر آغاز شود.

هدف این ملاحظات این است که افراد قبل از تعطیلات کریسمس تماس خود را تا حد ممکن محدود کنند تا در جشن های خانوادگی پایان سال خطر آلودگی کمتر شود. "لاشت" با این حال تأکید کرده که این اقدام هیچ امنیتی را تضمین نمی کند و مردم باید طی تعطیلات نیز پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

پیش از این «ینس اشپان» وزیر بهداشت از حزب دموکرات مسیحی (CDU) با توجه به همه گیری کرونا، از شهروندان آلمانی خواسته بود تا تعطیلات پاییز و کریسمس را در خانه بگذرانند. وی با اشاره به منشا شیوع اولیه کرونا در آلمان گفت: در تعطیلات زمستانی گذشته و تعطیلات تابستانی مشاهده شد که مسافرت ها و تعطیلات خطراتی را به همراه دارد و آلودگی را با خود به آلمان برمی گرداند. وی افزود: ما تلاش زیادی کردیم تا این مسئله تحت کنترل درآید، اما اکنون امکان تکرار این وضعیت وجود دارد.

این در حالی است که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان همچنان رو به افزایش است، اوایل این هفته برای اولین بار از زمان شروع همه‌گیری کرونا ۲۱ هزار و ۵۰۶ مورد ابتلای جدید تنها در یک روز در این کشور ثبت شد. تا کنون شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در آلمان به حدود ۶۲۰ هزار نفر رسیده که این مسئله نگرانی مقامات از غیرقابل کنترل شدن این بیماری را به همراه داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز