نصرالله:

انتخابات آمریکا فضاحتی برای دموکراسی است

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۲۲:۳۴:۰۵
کد خبر: ۱۰۸۶۵۲۲
انتخابات آمریکا فضاحتی برای دموکراسی است
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان چهارشنبه شب طی سخنانی به مناسبت «روز شهید» گفت: آنچه در انتخابات آمریکا اتفاق افتاد فضاحتی برای دموکراسی این کشور است.

به گزارش برنا، به نقل از المیادین، سید حسن نصرالله گفت: آنچه در انتخابات ایالات متحده اتفاق افتاد افتضاح دموکراسی است و موضوع فقط مربوط به ترامپ نیست بلکه حزب جمهوری خواه است.

وی افزود: برای بررسی حقیقت آنچه به عنوان یک الگو تبلیغ می شود، باید از انتخابات ایالات متحده درس بگیرد.

نصرالله گفت: برای ما  نتایج انتخابات آمریکا هیچ تغییری در منطقه ایجاد نمی کند؛ زیرا همه آنها برای محافظت از "اسرائیل" می جنگند.

وی افزود: تنها اولویت ثابت و مطلق آمریکایی ها محافظت از "اسرائیل" و حفظ برتری نظامی آن است

حسن نصر الله درباره مذاکرات ترسیم مرزهای زمین و آبی لبنان با رژیم صهیونیستی گفت: ما قبلاً گفتیم که مقاومت وارد مسأله تعیین مرزهای زمینی و دریایی با رژیم اشغالگر نمی شود؛ زیرا این مسؤولیت دولت است.

وی افزود: مقاومت به آنچه دولت در مورد ترسیم مرزها تعیین می کند، متعهد است و بنابراین به ارتش در آزادسازی اراضی اشغالی کمک می کند.

دبیرکل حزب الله اضافه کرد: این دولت لبنان بود که مزارع شبا، بلندی های کفرشوبا و بخشی از روستای الغجر را تحت اشغال خواند.

سید نصرالله گفت: ما قبلاً بر لزوم محدود کردن مسأله ترسیم مرزها فقط به موضوع فنی تاکید کردیم.

وی افزود: به تازگی یک علاقه خاص از سوی آمریکا در مسأله تعیین مرزها با طرف اسرائیلی پدید آمده است.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه مذاکرات فقط برای تعیین مرزها است و نه مقدمه برای موضوع دیگری گفت: برخی تلاش کردند مسأله ترسیم ها را به عنوان آغازی برای عادی سازی روابط با اسرائیل پیوند دهند و این سخنان هیچ ارزشی ندارند.

او گفت: صحبت در مورد تمایل حزب الله برای عادی سازی روابط با "اسرائیل" فقط دروغ و جعلی است و شایسته انکار ما نیست.

نصرالله اظهار داشت، هدف از این سخنان سرپوش گذاشتن بر سازش کشورهای عربی را با رژیم اشغالگر است.

وی با بیان اینکه، حزب الله درمورد ماهیت هیأت مذاکره کننده درمورد تعیین مرزها با رییس جمهور اختلاف نظر داشتیم، گفت: ما به رییس جمهور لبنان و اشتیاق وی برای احقاق حقوق لبنان در پرونده تعیین مرزها اطمینان کامل داریم.

دبیرکل حزب الله افزود: هیأت مذاکره کننده لبنان باید بداند که در موضع قدرت و نه ضعف است. اسرائیل به نفت و گاز نیز احتیاج دارد و اگر می خواهد مانع از ما شود که ثروت خود را استخراج کنیم، ما نیز می توانیم از آن ها جلوگیری کنیم.

نصرالله در بخش دیگری از سخنانش گفت: در مانور اخیر اسرائیل، صحبت از آمادگی آن ها برای انجام اقدامی در لبنان یا جولان بود. برای اولین بار مقاومت در لبنان اسرائیل را از موضع حمله به موضع دفاعی تغییر داده است.

وی اضافه کرد: اسرائیل در رابطه با حمله به لبنان محتاط است، جاه طلبی میدانی آن محدود است و به تفکر دفاعی روی آورده است.

دبیرکل حزب الله گفت: ارتش اسرائیل در خصوص بحران آمادگی صحبت می کند ومشکلات روانی و اخلاقی برای نیروهای زمینی آن ها وجود دارد.

نصرالله افزود: مقاومت در لبنان همزمان با اجرای مانور اسرائیل در حالت آماده باش کامل قرار داشت. اگر اسرائیل به فکر هرگونه حماقتی باشد، پاسخ ما سریع خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز