سفارت آمریکا در اسلام‌آباد خشم پاکستانی‌ها را برانگیخت

۱۳۹۹/۰۸/۲۲ - ۰۹:۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۰۸۶۵۶۴
سفارت آمریکا در اسلام‌آباد خشم پاکستانی‌ها را برانگیخت
اقدام سفارت آمریکا در پایتخت پاکستان در توییت اظهارات ضددولتی یکی از رهبران جناح مخالف پاکستان باعث واکنش شدید و خشم سیاستمداران و کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور شد.

به گزارش برنا، رسانه‌های پاکستانی از اقدام عجیب بخش مطبوعاتی سفارت آمریکا در اسلام‌آباد برای بازنشر توییت یکی از چهره‌های سیاسی و از مخالفان دولت عمران‌خان نخست وزیر پاکستان گزارش دادند.

هرچند سفارت آمریکا پس از واکنش‌های شدید کاربران شبکه‌های اجتماعی در پاکستان از جمله سیاستمداران وابسته به حزب حاکم این کشور (حزب جنبش عدالت) توییت خود را حذف کرد، اما انتقاد از این اقدام شدت گرفت.

شخصیت‌های پاکستانی با غیرقابل قبول دانستن اقدام سفارت آمریکا آن را دخالت در امور داخلی کشورشان تلقی کردند.

خانم «شیرین مزاری» وزیر امور حقوق بشر دولت پاکستان در واکنش توییتری به اقدام سفارت آمریکا، به شدت از بازنشر مواضع ناهنجار مخالفان سیاسی و علیه دولت انتقاد کرد.

مزاری گفت: سفارت آمریکا باید به اصول دیپلماتیک احترام بگذارد و اگر چنین نیست باید از این اقدام عذرخواهی کند.

برخی دیگر از چهره‌های سیاسی و کاربران شبکه‌های اجتماعی در پاکستان بازنشر اظهارات سخیف احسن اقبال علیه دولت عمران خان در حساب رسمی سفارت آمریکا در توییتر را مثابه حمله به حاکمیت ملی پاکستان دانسته و خواستار عذرخواهی آمریکا شدند.

منابع خبری اعلام کردند که «احسن اقبال» وزیر سابق پاکستانی و از حزب مسلم لیگ نواز به عنوان جناح مخالف دولت عمران خان در توییتی شکست دونالد ترامپ را برای سایر سیاست‌مداران خودکامه درس عبرت دانسته و در ادامه مدعی شد که به زودی یکی از این رهبران سیاسی در پاکستان نیز به این سرنوشت دچار خواهد شد.

سفارت آمریکا در توییتی تازه نسبت به آنچه را که سوء تفاهم خواند، عذرخواهی کرد، اما وزیر امور حقوق بشر پاکستان ضمن سرزنش از وقت‌کشی سفارت آمریکا در شفافیت اصل ماجرا، این عذرخواهی را ناکافی دانست.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز