نماینده فلسطینی تبار آمریکا: مانع نفرت پراکنی ترامپ شدیم

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۰۸:۱۰:۲۶
کد خبر: ۱۰۸۷۱۳۷
نماینده فلسطینی تبار آمریکا: مانع نفرت پراکنی ترامپ شدیم
عضو دموکرات و فلسطینی تبار مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص پیروزی "جوبایدن" در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده گفت که مانع (پیروزی) دونالد ترامپ و نفرت پراکنی او شدیم.

به گزارش برنا، "آتنا سلمان" که به تازگی از ایالت کلرادو به مجلس نمایندگان آمریکا راه یافته است، جمعه شب در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین افزود: لذت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ از پیروزی در انتخابات ۲۰۱۶ خیلی بیشتر است، چرا که با این کار، ترامپ و نفرت پراکنی او را متوقف کردیم.

سلمان تصریح کرد: حدود ۱۰ سال است که جمهوری خواهان کنترل پست‌های مختلف در ایالت آریزونا را در اختیار دارند، اما در حال حاضر شرایط [جمهوری‌خواهان و دمکرات‌ها] مساوی است.

این نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: بر کسی پوشیده نیست رییس جمهوری که اخیراً در انتخابات شکست خورده با دیکتاتورها در ارتباط است و گرایش استبدادی دارد.

وی با بیان این که "ما در این انتخابات تصمیم گرفتیم با هم مقابل تعصب روز افزون بایستیم" اضافه کرد: در حال حاضر مسؤولان جمهوری‌خواه از جمله در ایالت آریزونا از ترامپ حمایت نمی‌کنند.

سلمان افزود: نگرانم که شاهد ماه‌ها آشوب و هرج و مرج باشیم و این اوضاع حتی ممکن است تا زمان سوگند یاد کردن رییس جمهوری جدید ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: می‌خواهم ادعاها در خصوص صحیح نبودن روند رأی گیری‌های پُستی را با استناد به تجارب خودم مردود بدانم.

سلمان تصریح کرد: به چالش‌کشیدن رأی‌گیری، بخشی از راهبرد ترامپ برای مخدوش کردن اعتماد مردم نسبت به نتایج انتخابات است.

این نماینده دمکرات افزود: من فکر می‌کنم نتیجه آنقدر قاطع بود که حتی اگر ترامپ همچنان نتایج آن را نپذیرد، بازهم بایدن می‌تواند سوگند ریاست جمهوری یاد کند.

سلمان گفت: تا زمانی که ترامپ در مقام ریاست جمهوری باشد، پیش‌بینی نمی‌توان کرد که چه کار خواهد کرد، بویژه آن که وی اصلا به قانون احترام نمی‌گذارد.

وی همچنین خواستار مقابله با هرگونه تلاش بالقوه ترامپ در مناطق آشفته شد که صلح را تهدید می‌کند.

سلمان در پایان اعلام کرد که برخی از اعضای خانواده‌اش در کرانه باختری زندگی می‌کنند و در نتیجه سیاست‌های خارجی آمریکا از شرایط سخت رنج بردند.

در کنار سلمان، "ایمان جوده " از ایالت کلرادو، "رشیده طلیب" از ایالت میشیگان و "فادی قدوره" از ایالت ایندیانا به مجلس نمایندگان آمریکا راه یافتند.

این افراد اصالتا فلسطینی هستند و به این ترتیب شمار نمایندگان فلسطینی تبار در مجلس نمایندگان آمریکا به چهار تن افزایش یافت.

در دوره پیشین، تنها "طلیب" به عنوان یک زن فلسطینی‌ الاصل به مجلس نمایندگان آمریکا راه یافته بود.

بایدن نامزد دمکرات ریاست جمهوری آمریکا شنبه شب با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز برای اولین زن به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

بایدن شنبه شب در اولین توئیت پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: رئیس جمهوری تمام مردم آمریکا خواهم بود، چه آنهایی که به من رای دادند و چه آنهایی که به من رای ندادند.

 

نظر شما