نماینده پیشین مجلس:

جابجایی وزرا در سال پایانی وقت تلف کردن است/ مردم زیادی به مجلس یازدهم رای ندادند/ مجلس به دنبال اثرگذاری در ریاست جمهوری و انتخابات شورا است

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۱:۴۶:۴۸
کد خبر: ۱۰۸۷۶۴۶
جابجایی وزرا در سال پایانی وقت تلف کردن است/ مردم زیادی به مجلس یازدهم رای ندادند/ مجلس به دنبال اثرگذاری در ریاست جمهوری و انتخابات شورا است
نماینده پیشین مجلس گفت: جریانی که امروز در مجلس اکثریت را در دست دارد به دنبال این است تا بتواند در ریاست جمهوری و شورا هم نتیجه بگیرد اما این منوط به کار و نتیجه مجلس یازدهم است.

«حسین سبحانی نیا»، فعال سیاسی اصولگرا و نماینده سابق مجلس نهم، در گفت و‌ گو با خبرنگار سیاسی برنا در  رابطه با حاشیه های مجلس یازدهم و اظهارنظرهای غیر کارشناسانه برخی نمایندگان گفت: مجلس یک قدرت منتشر در سطح کشور است پایگاه آن در همه شهرستان ها وجود دارد و مردم توجه بیشتری به این جایگاه دارند و به طبع توقع و انتظار مردم از مجلس، بیشتر است. مجلس باید کار قانونگذاری را انجام دهد و در کنار آن نظارت بر اجرای قانون، ارتباطات مردمی و پیگیری مطالبات عموم مردم را در پیش بگیرد. مجلس در جایگاه نمایندگی مردم باید به مسایل اساسی و کلان کشور بپردازد و مسایل مورد نیاز جامعه را به شکل قانونی پیگیری و انجام دهد و با کمک دستگاه های اجرایی این ها را در حد ممکن، محقق کند. 

او ادامه داد: با شعار و بیان مسایل که نمی توان مشکلی را حل کرد و علی الظاهر همه چیز غیرعملی به نظر می آید و جنبه تبلیغاتی دارد. باید مجلس سعی کند از اینگونه مسایل پرهیز داشته باشد. مجلس یازدهم آن توقعی که از ابتدا انتظار می رفت را تاکنون نتوانسته عملیاتی کند. مجلس یازدهم به عنوان یک مجلس یکدست و اصولگرا باید به دنبال مطالبات مردم باشد و آن توقعی را که در ابتدا برای مردم و رأی دهندگان به وجود آورده است، را عملی کند. 

سبحانی نیا با تاکید بر اینکه وعده نمایندگان به مردم محقق نشده است، مطرح کرد: آنچه که در این مدت از عمر مجلس شاهد بودیم این است که شعارها و وعده های نمایندگان محقق نشده است، و مردم احساس یاس و ناامیدی می‌کنند. اگر مجلس نتواند کار مفیدی در جهت مطالبات مردم انجام دهد کم کم مردم حالت سرخوردگی نسبت به مجلس پیدا می کنند کمااینکه اکنون در بین قشری از مردم چنین وضعیتی پیش آمده که این مجلس نمی تواند، کاری از پیش ببرد. 

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به پایان فعالت دولت اضافه کرد: با طرح مسایل شعاری، تند و افراطی و برخوردهای دارای بازتاب های سیاسی کار پیش نمی رود و نمایندگان باید کار عملی و عملیاتی در پیش بگیرند تا مردم احساس کنند، بار فشار اقتصادی و مسایلی که امروز وجود دارد سبک شده است. با توجه به اینکه دولت در سال پایانی خود است همدلی ها می تواند کمک کننده باشد. جابجایی وزرا و دولتمردان در این سال پایانی نمی تواند کارساز باشد و عملا وقت تلف کردن است؛ مجلس باید با همین دولت به نحوی بسازد تا بتوانند از ظرفیت ها استفاده کنند و بدون تنش در شرایط کرونایی و تحریم های شدید که وجود دارد، مشکلات مردم را حل کنند؛ نباید زمان را از دست داد.

سبحانی نیا اضافه کرد: مجلس یازدهم به نام اصولگرایی است و مردم با یک امیدی به پای صندوق های رأی آمدند گرچه که تعداد شرکت کنندگان در انتخابات بالا نبود ولی با امید به پای صندوق آمدند تا بتوانند با ظرفیت اصولگرایی در جهت حل مشکلات قدم بردارند. اگر این مجلس نتواند قدم لازم برای حل مشکلات را بردارد دنتیجه یاس و ناامیدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی ظاهر خواهد شد و مشارکت مردم و حضور آنها در پای صندوق رای، با مشکل مواجه خواهد بود. جریانی که امروز در مجلس اکثریت را در دست دارد به دنبال این است تا بتواند در ریاست جمهوری و شورا هم نتیجه بگیرد اما این منوط به کار و نتیجه مجلس یازدهم است. کشمکش های سیاسی و یا بیان مسایلی که زمان را از دست مجلس و نمایندگان بیرون می آورد، نمی تواند مجلس را به یک نتیجه مطلوبی برساند.

او در رابطه با دو بار اخطار گرفتن مجلس از رهبری گفت: تندروی های بی اندازه برخی در مجلس باعث اینگونه تذکرات می شود، اگر مجلس می خواست به فرمایشات رهبری توجه کند در همان فرمایشات اولی ایشان، باید می فهمیدند که اکنون نه وقت استیضاح است و نه وقت بحث های جنجالی که خوراک برای بیگانگان تهیه می شود، منتهی نمایندگان توجهی به این مسأله نکردند و اینگونه مسایل مطرح شد.

سبحانی نیا در پایان افزود: آقایانی که باعث می شوند مقام معظم رهبری به مجلس تذکر بدهند، نباید به گونه ای عمل کنند تا خدایی نخواسته فرمایش ایشان محقق نشود و مردم احساس کنند که مجلس به گونه ای نیست که رهبری فرمودند و از آن انتظار داشتند.4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز