واکنش رییس کمیسیون بهداشت به درمان کرونا با «شیرین بیان»

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۰۵:۱۷:۱۱
کد خبر: ۱۰۸۷۶۹۳
واکنش رییس کمیسیون بهداشت به درمان کرونا با «شیرین بیان»
رییس کمیسیون بهداشت مجلس یازدهم در خصوص ریشه شیرین بیان یا برخی داروهای گیاهی صحبت هایی مطرح می شود اما این موارد فقط کمک کننده یا شاید تاثیرگذار در روند بهبودی یا درمان کرونا هستند که حتی درمان های گیاهی هم باید به تایید سازمان غذا و دارو برسد.

«حسینعلی شهریاری»، رییس کمیسیون بهداشت مجلس یازدهم، در رابطه با برخی اظهارات اخیر در خصوص درمان کرونا با شیرین بیان و طب سنتی که توسط برخی نمایندگان مجلس مطرح شده بود به خبرنگار سیاسی برنا گفت: تا به امروز هیچ داروی قطعی برای کرونا در جهان کشف نشده و وجود ندارد.

او اضافه کرد: در خصوص ریشه شیرین بیان یا برخی داروهای گیاهی صحبت هایی مطرح می شود اما این موارد فقط کمک کننده یا شاید تاثیرگذار در روند بهبودی یا درمان کرونا هستند که حتی درمان های گیاهی هم باید به تایید سازمان غذا و دارو برسد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: حتی موارد گیاهی هم امکان دارد در روند درمان کرونا یا هر بیماری دیگری مضر باشد اما نهایتا همه این موارد باید به طور کارشناسی بررسی شود و به تایید سازمان غذا و دارو، برسد.

او در پایان با بیان اینکه برخی اظهارات در مورد کشف داروی ضد کرونا و درمان قطعی این بیماری اشتباه است، عنوان کرد: تاکنون نه تنها در ایران بلکه در هیچ نقطه ای از جهان دارویی برای درمان کرونا کشف نشده است و باید دقت نظر داشته باشیم که اگر می خواهیم در رابطه با کرونا نظریه ای به جامعه ارایه کنیم، حتما دقیق و کارشناسی باشد.

گفتنی است؛ فاطمه محمدبیگی، نماینده اصولگرای قزوین در مجلس یازدهم در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در این استان از عدم استفاده مدیران مسئول از طب سنتی انتقاد کرده و مدعی شد که چین با استفاده از همین موضوع موفق به کنترل کرونا در کشور خود شده است.

او همچنین از درمان کرونا با «شیرین‌ بیان» گفته است. محمدبیگی تاکید کرده است که «این روزها ساعات کاری عطاری‌ها باید افزایش یابد، چراکه مطالعات ثابت کرده که شیرین‌ بیان ضد کووید ۱۹ است.» این اظهارات محمدبیگی در خبرگزاری کار ایران منشتر شده است. 4

نظر شما