بازداشت رهبر مخالفان ارمنستان به اتهام تلاش برای ترور نخست وزیر

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۲۲:۴۵:۴۱
کد خبر: ۱۰۸۷۷۰۱
بازداشت رهبر مخالفان ارمنستان به اتهام تلاش برای ترور نخست وزیر
آرتور وانتسیان رهبر حزب میهمن ارمنستان و رئیس سابق سرویس امنیت ملی این کشور به اتهام تلاش برای ترور نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان بازداشت شد.

به گزارش برنا، به گزارش تارنمای رادیو عمومی ارمنستان، وکیل وانتسیان روز شنبه در صفحه شخصی خود در فیسبوک این خبر را منتشر کرد.

وانتسیان به بخش تحقیقات سرویس امنیت ملی ارمنستان احضار شده و در همان جا بازداشت شد.

وانتسیان و سایر احزاب اپوزیسیون ارمنستان در پی توافق پاشینیان با جمهوری آذربایجان در مورد درگیری ها بر سر قره باغ خواستار استعفای وی شدند.

درگیری‌های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ۶ مهرماه گذشته آغاز و تا چند روز پیش ادامه داشت؛   در طول این درگیری ها به رغم این که با دخالت میانجیگران بین‌المللی ۳ بار توافق آتش بس میان دو طرف حاصل شد، اما این توافق ها رعایت نشد تا این که توافق آتش بس و صلح در تاریخ دهم نوامبر میان دو طرف حاصل شد.

به ابتکار روسیه، بامداد دهم نوامبر (۲۰ آبان) سندی برای تحقق آتش‌بس کامل و رفع تمام خصومت‌ها در منطقه درگیری قره‌باغ به امضای «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهوری جمهوری آذربایجان، نیکول پاشینیان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری فدراسیون روسیه رسید که تبادل اجساد قربانیان یکی از بندهای این توافقنامه است.

مخالفان دولت ارمنستان خواستار خروج این کشور از توافقنامه صلح قره باغ شده و این توافق را مغایر با مصالح و منافع ارمنستان خوانده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز