وزیر کشور خبر داد؛

پلمب بانک‌ها در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی/ گشت‌ها باید افزایش یابد/ در موضوع کرونا نباید آمارسازی و مخفی کاری داشته باشیم

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۱۱:۵۵:۵۳
کد خبر: ۱۰۸۸۵۷۶
پلمب بانک‌ها در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی/ گشت‌ها باید افزایش یابد/ در موضوع کرونا نباید آمارسازی و مخفی کاری داشته باشیم
وزیر کشور گفت: اگر بانک ها دستور العمل های بهداشتی را رعایت نکردند، آنها را پلمپ می کنیم.

به گزارش برنا، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، در مراسم قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: از قوه قضاییه تشکر می‌کنم که در موضوع برخورد با کسانی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند با جدیت وارد کار شد و با متخلفان برخورد می‌کند.

رحمانی فضلی بیان کرد: فرمانداران هر روز یک ساعت جلسه بگذارند؛ در این جلسه عملکرد استان‌ها بررسی شود و پیشنهاد‌ها ارائه شود و برنامه ریزی مناسب صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه نباید در مناطق قرمز تجمع باشد، افزود: دیدیم برخی فرماندارن برای رعایت دستورالعمل‌ها رودربایسی می‌کنند، تجمع در مناطق قرمز ممنوع است و استثنایی وجود ندارد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه در موضوع کرونا نباید آمارسازی و مخفی کاری داشته باشیم، ادامه داد: پای جان مردم در میان است، باید آمار دقیق اعلام و نباید اهمال کنیم. سمن ها و خیرین باید در اجرای دستورالعمل های تعریف شده برای تعطیلی دو هفته ای پای کار بیایند و کمک کنند.

وی بیان کرد: کمک به مناطق حاشیه ای و روستاها باید در اولویت باشد چراکه امکانات در این مناطق کم است. بنابراین وزارت بهداشت و فرمانداران هر شهرستان با یکدیگر همکاری کنند. روستاهای کشور مهم هستند چراکه در روستاها امکان گرفتن آزمایش کم است. وضعیت روستاها مربوط به بخشداران است و حتما باید موضوع روستاها در اولویت باشد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در حکم مصوبات شورای عالی امنیت ملی است، افزود: رهبر معظم انقلاب خودشان فرمودند این مصوبات در حکم مصوبات شورای عالی امنیت ملی است.

وزیر کشور با اشاره به عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط دستگاه های اجرایی، گفت: این که خود دستگاه های اجرایی دستورالعمل ها را رعایت نمی کنند اقدام غلطی است و مردم نباید این صحنه ها را ببیند چرا که مردم با خود می گویند خود این دستگاه ها رعایت نمی‌کنند.

وی بیان کرد: در برخی از نقاط شاهد ایجاد صف برای توزیع روغن نباتی بودیم که این موضوع باید، توسط فرمانداران بررسی شود و چنین شرایطی ایجاد نشود همچنین در شهرستان ها باید براساس اوامر فرمانداران عمل شود.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه گشت ها باید افزایش یابد، گفت: بانک ها ۹۰ درصد دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کردند اما باید ۱۰۰ درصد رعایت شود اگر بانک ها محل شیوع هستند، باید مدیرعامل بانک ها را موظف به اجرا دستورالعمل کنیم. اگر رعایت نکردند بانک ها را پلمپ می کنیم چرا نکنیم؟ دستور العمل های خاصی باید برای بانک تعریف شود و موظف باشند اجرا کنند و تا جایی که ممکن است، خدمات غیر حضوری شوند.

وزیر کشور تصریح کرد: به این طرحی که قرار است از هفته آینده اجرا شود، به عنوان یک طرح دو هفته‌ای نگاه نشود، به این طرح باید مستمر نگاه کنیم.

وی درخصوص وضعیت اتباع در دو هفته تعطیل پیش رو، گفت: ورود اتباع باید ممنوع شود، مرزبانی، سپاه و... باید از ورود اتباع از همه مرزها جلوگیری کنند، آنهایی که بدون مجوز هستند عودت شوند، اما آنهایی که مجوز قانونی دارند می توانند مانند سایر افراد جامعه خدمت دریافت کنند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: مجموعه اقداماتی که تاکنون انجام شده است، برای بهره بری و اثر بخشی بیشتر شیوع کروناست پس باید مشارکت مردم افزایش یابد، فرمانداران هر شهرستان، نیروی انتظامی و ‌.‌.. با یکدیگر در اجرای کامل طرح همکاری کنند.

نظر شما