کارشناس مسائل بین الملل:

ادعاهای ترامپ مبنی بر تقلب رد شد/ دوران ترامپ به پایان رسیده است/ ترامپ باید قدرت را به بایدن انتقال دهد

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۰۵:۳۰:۱۲
کد خبر: ۱۰۸۹۲۷۸
ادعاهای ترامپ مبنی بر تقلب رد شد/ دوران ترامپ به پایان رسیده است/ ترامپ باید قدرت را به بایدن انتقال دهد
کارشناس مسائل بین الملل گفت: ترامپ به هیچ وجه نمی‌تواند قدرت را در 20 ژانویه به بایدن انتقال ندهد، به این دلیل که اقدام او خلاف قانون اساسی است و دیوان عالی کشور علیه ترامپ، رای می‌دهد.

به گزارش برنا، اخیرا جو بایدن، در جمع مدیران شرکت‌ها و رهبران اتحادیه‌های کارگری گفته است: «خودداری ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات، بیش از آنکه مانع انجام وظایف او شود مایه آبروریزی برای آمریکا هم هست. امیدوارم رئیس‌جمهور [ترامپ] قبل از آنکه به تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ برسیم قدری فرهیخته‌تر شود.»

در این ارتباط «علی بیگدلی»، کارشناس مسائل بین الملل، با اشاره به آخرین وضعیت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به خبرنگار سیاسی برنا گفت: ترامپ به هیچ وجه نمی‌تواند قدرت را در 20 ژانویه به بایدن انتقال ندهد به این دلیل که اقدام او خلاف قانون اساسی است و دیوان عالی کشور علیه ترامپ رای می‌دهد. آنچه که در حال حاضر می‌گذرد این است که ترامپ در چند هفته باقی مانده تا مراسم تحلیف، امکان مانور دارد برای اینکه بتواند طرفداران خود را حفظ کند و فضا را به زیان بایدن ملتهب کند، غیر از این کار، هیچ کار دیگری نمی‌تواند از پیش ببرد. 

او افزود: چند روز مانده به مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید، اداره ای وجود دارد که مختص انجام این کار است بنابراین طبق قانون اساسی، کاخ سفید باید از خانواده ریاست جمهوری، همراهان و دوستانش تخلیه شود چراکه روش معمول این است، وقتی رئیس جمهوری از کاخ سفید می‌رود، همه کارکنان کاخ سفید را از نزدیکان خود انتخاب می‌کند بنابراین کاخ سفید باید تخلیه شود و در روز 20 ژانویه، رئیس جمهور منتخب، حتما به کاخ سفید خواهد رفت. 

علی بیگدلی ادامه داد: دونالد ترامپ به صراحت نگفته است که قدرت را واگذار نمی‌کند چراکه به لحاظ قانونی، این حق را ندارد و هم این، به زیان حزب جمهوریخواه تمام خواهد شد. به این دلیل که دو سال آینده، انتخابات کنگره پیش رو است؛ از این رو ترامپ اگر دست به اقداماتی بزند حتما در میان افکار عمومی، یک جریان ضد جمهوری خواهی ایجاد خواهد شد و حزب جمهوری خواه اعتبار خود را از دست خواهد داد. بنابراین هم از نظر حقوقی و هم از نظر سیاسی، ترامپ قادر نیست که قدرت را انتقال ندهد. در این چند هفته باقی مانده، طرفداران ترامپ هم اعتراض می‌کنند. 

این تحلیلگر مسائل آمریکا درباره ادعای تقلب از سوی ترامپ عنوان کرد: هیچ کدام از ادعاهای ترامپ مبنی بر تقلب درست نبوده است. دادگاه هم رای داده که هیچ کدام از این ادعاها درست نبوده است و آراء را هم به دقت مورد سنجش قرار دادند. در همان ایالاتی که ترامپ مدعی تقلب بوده برگه‌های انتخاباتی به صورت دستی شمرده شده و به نفع بایدن بوده است، بنابراین ادعای ترامپ از لحاظ حقوقی هم ثابت نشده و در نتیجه دوران ترامپ به پایان رسیده است.  4

نظر شما