عذرخواهی مجری ارشد «سی‌ان‌ان» تحت فشار تل‌آویو و کاخ سفید

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۴:۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۰۸۹۳۰۳
عذرخواهی مجری ارشد «سی‌ان‌ان» تحت فشار تل‌آویو و کاخ سفید
خبرنگار و مجری ارشد شبکه «سی‌ان‌ان» به دنبال تشبیه دونالد ترامپ به نازی‌ها و تحت فشارهای شدید رژیم صهیونیستی و کاخ سفید، مجبور به عذرخواهی شد.

به گزارش برنا، «کریستین امانپور» خبرنگار ارشد بین‌المللی شبکه «سی‌ان‌ان» در نتیجه فشارهای مضاعف مقام‌های رژیم صهیونیستی و همچنین دولت آمریکا به خاطر اظهاراتش درباره قیاس دونالد ترامپ با نازی‌ها، عذرخواهی کرد.

در پی تشدید جنجال‌های مقام‌های رژیم صهیونیستی و همچنین برخی مقام‌های دولت دونالد ترامپ درباره سخنان یک مجری ارشد سی‌ان‌ان درباره حملات نازی‌ها به یهودیان، این فعال رسانه‌ای عذرخواهی کرد.

به گزارش «هیل»، کریستین امانپور در برنامه شب گذشته سی‌ان‌ان رسما بابت سخنان خود و قیاس دونالد ترامپ به نازی‌ها عذرخواهی کرد و گفت، نباید هجمه و حملات لفظی ترامپ به تاریخ، واقعیات و علم را در کنار وقایق «شب بلورین» می‌گذاشتم.

وی افزود: «من هشتاد و دومین سالگرد شب بلورین را اغلب اینطور ارزیابی می‌کنم که این وقایق، وحشت ناشی از هلوکاست را آغاز کرد...من از بابت اینکه اظهارات ممکن است باعث ایجاد هر گونه دردی شده باشد، متاسفم».

این عذرخواهی بعد از آن صورت گرفت که سخنگوی کاخ سفید و مقام‌های مختلف رژیم صهیونیستی به سخنان هفته گذشته امانپور اعتراض کرده بودند.

«عومر یانکلیویچ» وزیر اطلاع‌رسانی رژیم صهیونیستی هم نامه‌ای به مدیر شبکه «سی‌ان‌ان» نوشت و خواستار عذرخواهی فوری این شبکه شد.

این نامه روز یکشنبه به علت سخنان پنجشنبه هفته گذشته کریستین امانپور از خبرنگاران ارشد این شبکه که دونالد ترامپ را به نازی‌ها تشبیه کرده بود، به سی‌ان‌ان ارسال شد.

رژیم صهیونیستی در این نامه مدعی شده که سخنان امانپور که اقدامات دولت ترامپ را به وقایع «شب بلورین» تشبیه کرده، موجب کم اهمیت جلوه دادن «هلوکاست» است.

شب بلورین یا شب «شیشه‌های شکسته» به شب‌های نهم و دهم نوامبر ۱۹۳۸ اطلاق می‌شود که عناصر حزب نازی به خانه‌ها و مغازه‌های یهودیان در شهرهای آلمان حمله کردند

«کایلی مک انانی» سخنگوی کاخ سفید هم به دنبال تشدید فشارهای مقام‌های رژیم صهیونیستی، در توییتی سخنان این خبرنگار ارشد آمریکایی را محکوم کرد.

سخنگوی کاخ سفید افزود: «(کریستین امانپور) باید به خاطر بی اهمیت جلوه دادن هلوکاست و نسل کشی فاجعه بار میلیون‌ها یهودی عذرخواهی کند».

نظر شما