سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس:

قانون مهریه برای رفع ایرادات به کارگروه مربوطه ارجاع شد

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۸:۵۷:۰۷
کد خبر: ۱۰۸۹۴۴۹
قانون مهریه برای رفع ایرادات به کارگروه مربوطه ارجاع شد
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس از ارجاع قانون مهریه به کارگروه مربوطه برای رفع ایرادات خبر داد و گفت: ۱۰ ماده از لایحه تجارت در نشست امروز کمیسیون تصویب شد.

به گزارش برنا، سیدکاظم دلخوش اباتری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح دستور کار امروز ( سه شنبه، 27 آبان ماه ) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از بررسی قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: موضوع مهریه با حضور دستگاه های مربوطه در نشست امروز بررسی و برای بررسی بیشتر و رفع ایرادات به کارگروه تخصصی ارجاع شد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده 14 قانون صدور چک مصوب 1355 و اصلاحات بعدی آن در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و افزود: کلیات این لایحه در گذشته در کمیسیون تصویب شد که در نشست امروز  مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برای بررسی بیشتر و رفع ایرادات به کارگروه مربوطه ارجاع شد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم یادآور شد: در قانون صدور چک جلوگیری از پولشویی، تخلفات، سوء‌استفاده‌ها و جعل چک و همچنین حفاظت از حقوق مردم و ایجاد شفافیت در مسائل مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه لایحه تجارت ( اعاده شده از شورای نگهبان ) در نشست امروز بررسی شد، گفت: 10 ماده از این لایحه تصویب شد که مربوط به تشکیل مجامع عادی، فوق‌العاده و عمومی همچنین مدیر و مدیرعامل شرکت‌ها بود.

دلخوش یادآور شد: در نشست امروز کمیسیون قضایی و حقوقی مسئولان و کارشناسانی از بانک مرکزی، مرکز پژوهش های مجلس، دیوان محاسبات، قوه قضائیه، وزارت دادگستری حضور داشتند.

نظر شما