وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران:

دوستان با رعایت بیشتر درباره بازار سرمایه نظر دهند/ آمادگی داریم با عرضه اولیه ثبات مستمر ایجاد کنیم

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۰:۵۷:۵۱
کد خبر: ۱۰۸۹۷۲۳
دوستان با رعایت بیشتر درباره بازار سرمایه نظر دهند/ آمادگی داریم با عرضه اولیه ثبات مستمر ایجاد کنیم
وزیر اقتصاد گفت: عزیزانی که می خواهند درباره بازر سرمایه نظر بدهند با رعایت بیشتر نظر بدهند.

به گزارش برنا، «فرهاد دژپسند»، وزیر اقتصاد، در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره وضعیت مناسب بورس طی روزهای اخیر بیان کرد: بازار سهام روندی دارد که با تصمیماتی که در شورای بورس گرفتیم، یک سری مواردی که محرک بازار است به حرکت درآمده است. این شرایط باید تداوم داشته باشد. آمادگی داریم با عرضه اولیه ثبات مستمر ایجاد کنیم پس عوامل و زمینه های پایداری وجود دارد. عزیزانی که می خواهند درباره بازر سرمایه نظر بدهند با رعایت بیشتر نظر بدهند. سهامداران عزیز دقت کنند مباحث را در تحلیل های خود مدنظر قرار بدهند. اگر این روند جلو برود شرایط بهتر خواهد شد.

او افزود: در سال گذشته به سمت بودجه ای رفتیم که وابستگی به نفت کمتر شده است. نقش محوری را مالیات دارد اما شرایط را باید در نظر بگیریم و همچنین شدت تحریم را. همچنین بحث کرونا را داریم تا انشاالله پس از کرونا بتوانیم، درباره درآمدهای مالیاتی اظهارنظر قطعی داشته باشیم و درباره میزان مالیات در بودجه، باید صبر کنیم.

وزیر اقتصاد بیان کرد: خواهش من از همه فعالان و صاحب نظران این است که در اظهارنظرها رعایت انصاف را داشته باشند. کالا اگر در گمرک بماند، هم وارد کننده اذیت می شود و هم ممکن است، بازار دچار کمبود عرضه شود. به خصوص اینکه خیلی از کالاهای وارداتی، مواد اولیه و قطعات یدکی و کالاهای ضروری است پس بنابراین خودمان برای ترخیص کالاها لحظه شماری می کنیم. اما یک اشتباه همیشه اتفاق می افتد، کالاهایی که در بنادر یا پایانه ها هستند آنها را به عنوان کالا گمرکی تلقی می کنند، در صورتی که کالایی در گمرک طبقه بندی می شود که اظهار گمرکی داشته باشد. یعنی بعد از اظهار گمرکی در صف ترخیص قرار می گیرد. دولت با مصوبات اخیری که داشت و ابلاغ شد، وزارت اقتصاد و وزارت صمت و گمرکات جمهوری اسلامی ایران بدنبال این هستند که در اولین فرصت و با سرعت بسیار بالا نسبت به ترخیص کالاهایی که در گمرکات وجود دارد، اقدام شود.

نظر شما