رئیس سازمان برنامه و بودجه:

ارز ۱۱۵۰۰ تومان در بودجه سال آینده در نظر گرفته شد/ قیمت نفت هنوز نهایی نشده اما برآورد اولیه ۴۰ دلار است

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۲:۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۰۸۹۷۹۱
ارز ۱۱۵۰۰ تومان در بودجه سال آینده در نظر گرفته شد/ قیمت نفت هنوز نهایی نشده اما برآورد اولیه ۴۰ دلار است
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: نرخ ارز را در لایحه بودجه سال آینده ۱۱ هزار و پانصد تومان در نظر گرفتیم و برآوردهای اولیه برای نفت بشکه ای ۴۰ دلار است.

به گزارش برنا، «محمدباقر نوبخت»، رئیس سازمان برنامه و بودجه، در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: امروز لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در دولت مورد تائید قرار گرفت. مقرر شده آن را قبل از ۱۵ آذر به مجلس تقدیم کنیم.

او افزود: اگر نمایندگان قصد داشته باشند طرح کمک معیشتی را در سال آینده نیز ادامه دهند، می‌توانند در بودجه پیش‌بینی کنند.

نوبخت اضافه کرد: از۳۳۸ هزار میلیارد تومان درآمد پیش بینی شده فقط ۲۹۰هزار میلیارد تومان دریافتی داشته و با عدم تحقق منابع مواجه ایم. از ۳۳۸هزار میلیارد تومان هزینه هم ۳۰۲ هزار میلیارد تومان هزینه شده است یعنی ۳۶هزار میلیارد تومان به اجبار صرفه جویی شده است با این حال مطالبات گندمکاران، ایثارگران و حقوق و مزایا پرداخت و اجرای همسان سازی حقوق انجام شده است. طبق قانون می توانستیم ۳۸ هزار میلیارد تومان از تنخواه گردان بانک مرکزی نزد خزانه استفاده کنیم که فقط ۱۲ هزار میلیارد تومان را استفاده کرده ایم.

نوبخت با بیان اینکه فروش نفت، دریافت مالیات و فروش اوراق مالی منبع درآمدی دولت برای سال آینده خواهد بود، خاطرنشان کرد: سال آینده اوراق کمتری نسبت به امسال واگذار شده و طبق قانون برنامه ششم توسعه عمل می شود. ظرفیت مالیاتی کشور هم به گونه ای است که اجازه می دهد به ما بجای اتکا به نفت، از محل مالیات درآمد کسب کنیم. در مورد نفت هم براساس میزان صادرات امسال تا صادرات در شرایط مطلوب برنامه ریزی کرده ایم و هرچه درآمد مازاد بدست بیاوریم صرف طرح های بزرگ، دولت الکترونیک، شرکت های دانش بنیان، طرح های نیمه تمام و تقویت طرح تحول سلامت شده و صرف هزینه های جاری نمی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز