مشاور رییس‌جمهور تاکید کرد؛

ضرورت پایداری آتش‌بس و جبران خرابی‌های جنگ اخیر در قره باغ

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۴:۳۳:۰۸
کد خبر: ۱۰۸۹۹۴۳
ضرورت پایداری آتش‌بس و جبران خرابی‌های جنگ اخیر در قره باغ
مشاور رییس‌جمهور و رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک در نشست‌های جداگانه‌ای با سفیران جمهوری آذربایجان و ارمنستان دیدار و بر ضرورت «عدم مداخله قدرت‌های فرامنطقه‌ای» در حل و فصل بحران قره‌باغ تاکید کرد.

به گزارش برنا، به نقل از مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، همزمان با اجرای توافق آتش بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، «بنیاد حسین‌اف» و «آرتاشس تومانیان» سفرای جمهوری آذربایجان و ارمنستان با حضور در مرکز بررسی ‌های استراتژیک ریاست جمهوری در نشست‌های جداگانه‌ای با «حسام‌الدین آشنا» و جمعی از کارشناسان حوزه قفقاز این مرکز دیدار و پیرامون چشم‌انداز صلح و تقویت همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

آشنا در این دیدارها با تاکید بر مواضع اصولی ایران در حفظ «بی‌طرفی» و ضرورت «عدم مداخله قدرت‌های فرامنطقه‌ای» در حل و فصل بحران قره‌باغ، خواستار احترام به قوانین بین‌المللی و پایبندی طرف‌های ارمنی و آذری بر آتش‌بس و تلاش برای جستجوی راه حلی دائمی در پایان دادن به این مناقشه شد.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک با اشاره به ضرورت پایداری آتش‌بس و جبران خرابی‌های جنگ اخیر، اظهار امیدواری کرد جمهوری اسلامی ایران بتواند به تقویت صلح و تعمیق همکاری‌های دوجانبه در راستای منافع متقابل با این دو کشور کمک کند.

همچنین سفرای دو کشور با تاکید بر اهمیت پیوندهای تاریخی و فرهنگی کشورهای متبوع خود با ایران، علاقه‌مندی خود را به توسعه همه جانبه روابط ابراز کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز