یک کارشناس روابط بین الملل:

عربستان سعی دارد ایران را کشوری تهدید آمیز معرفی کند/ ادعا نیویورک تایمز درباره ایران خبرسازی است

۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۲۳:۳۱:۱۲
کد خبر: ۱۰۹۰۰۰۷
عربستان سعی دارد ایران را کشوری تهدید آمیز معرفی کند/ ادعا نیویورک تایمز درباره ایران خبرسازی است
یک کارشناس روابط بین الملل گفت: در واقع حواشی که تحت عنوان گزینه نظامی ترامپ در مقابل ایران، توسط نیویورک تایمز مطرح شده، خبرسازی است و معنای جدی ندارد.

«حسن بهشتی پور»، کارشناس روابط بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با گزارش اخیر نیویورک تایمز درباره حمله ترامپ به تاسیسات هسته ای ایران گفت: ترامپ در گذشته تصمیم به اقدام نظامی و گزینه های نظامی در رابطه با ایران داشت اما مایک پنس و پمپئو او را منصرف کردند. 

او افزود: در واقع حواشی که تحت عنوان گزینه نظامی ترامپ در مقابل ایران، توسط نیویورک تایمز مطرح شده، خبرسازی است و معنای جدی ندارد. اگر ترامپ توئیتی در این رابطه داشت می توانستیم به عنوان خبر جدید، روی آن تمرکز کنیم اما در حال حاضر صرفا برای ایجاد دلهره در ایران و ایجاد فضای روانی در کشور، مطرح شده است. 

بهشتی پور خاطرنشان کرد: هدف از پرو بال دادن به چنین اخبار کذبی این است که به مقامات ایران تاکید کنند، باید هرچه سریعتر با رئیس جمهور جدید آمریکا وارد مذاکره شوند.

او همچنین درباره ادعا اخیر عربستان درباره برنامه هسته ای ایران اضافه کرد: عربستان حرف یا اقدام جدید در رابطه با ایران نداشته و منویات خود را بازهم تکرار کرده است، عربستان فقط سعی دارد با شعارهای بی اساس ایران را کشوری خطرناک برای منطقه تعریف کند و قدرت هسته ای ایران را تهدیدی برای کشورهای دیگر، نشان دهد. 

این کارشناس روابط بین الملل عنوان کرد: رئیس جمهور آمریکا به اندازه کافی درگیر کشته های کرونا و آسیب این بیماری بر پیکره اقتصاد آمریکا است و دیگر جایی برای دغدغه ایران ندارد. 3

گفتنی است؛ «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان، در مصاحبه با خبرگزاری آلمان ادعا کرد که کشورش در صورتی که امکان منع ایران از ساخت سلاح‌های هسته‌ای نباشد، از حق تسلیحات هسته‌ای برای خودش محافظت می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز