نخست وزیر پاکستان:

مردم افغانستان از چهار دهه به این طرف از جنگ رنج می‌برند

۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۱۹:۰۶:۲۳
کد خبر: ۱۰۹۰۴۰۹
مردم افغانستان از چهار دهه به این طرف از جنگ رنج می‌برند
نخست‌وزیر پاکستان گفت: مردم افغانستان از چهار دهه به این طرف از جنگ رنج می‌برند و مردم پاکستان نیز نگرانی مردم افغانستان از افزایش خشونت‌ها را درک می‌کنند.

به گزارش برنا، عمران خان، نخست‌‎وزیر پاکستان، که در یک سفر رسمی به کابل آمده است، در یک نشست خبری مشترک با رییس‌جمهور اشرف غنی در ارگ ریاست‌جمهوری حضور یافت.

عمران خان در این نشست خبری گفت که سفر او به کابل در شرایطی صورت می‌گیرد که مردم افغانستان صلح می‌خواهند، اما علی‌رغم جریان گفت‌وگوهای صلح در دوحه، خشونت‌ها در حال افزایش است.

او همچنان گفت که به کابل آمده است تا اطمینان بدهد که دولت او هر آنچه را که در توان داشته باشد، مردم افغانستان را در راستای کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس کمک خواهد کرد.

به گفته‌ی نخست‌وزیر پاکستان، مردم افغانستان از چهار دهه به این طرف از جنگ رنج می‌برند و مردم پاکستان نیز نگرانی مردم افغانستان از افزایش خشونت‌ها را درک می‌کنند.

عمران خان افزود که پس از افغانستان، پاکستان نخستین کشور علاقمند صلح در افغانستان است. به گفته‌ی او، بخش‌های قبایلی پاکستان و همچنان باشندگان دو طرف خط دیورند در جنگ با هراس‌افگنی آسیب دیده‌اند.

در همین حال، رییس‌جمهور اشرف غنی نیز در جریان صحبت‌هایش در این نشست خبری بر ضرورت کاهش خشونت‌ها در کشور تأکید کرد و گفت که خشونت پاسخ وضعیت کنونی کشور نیست.

غنی ضمن تاریخی خواندن سفر عمران خان به کابل، همچنان گفت که پذیرفتن یک سیاست سازنده، تعامل و فراگیر راهی برای آینده‌ی بهتر است.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان امروز در رأس یک هیأت بلندرتبه به کابل آمد. هدف از سفر او بحث و گفت‌وگو روی تقویت روابط دوجانبه کابل و اسلام‌آباد عنوان شده بود.

عمران خان در جریان این سفر از رییس‌جمهور غنی برای سفر به اسلام‌آباد دعوت کرده است. آقای غنی در صحبت‌هایش دعوت خان را پذیرفت و گفت که در آینده‌ی نزدیک به پاکستان سفر خواهد کرد.

نظر شما