فعالیت های فرهنگی ایران در ژاپن در قاب شبکه بین المللی

۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۰۹:۲۱:۱۷
کد خبر: ۱۰۹۰۴۸۳
فعالیت های فرهنگی ایران در ژاپن در قاب شبکه بین المللی
به دعوت شبکه بین المللی المیادین و در مصاحبه زنده و مستقیم با دیوسالار رایزن فرهنگی سفارت ایران در ژاپن از توکیو، همکاری های فرهنگی ایران و ژاپن در برنامه المشهدیه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش برنا، در ابتدای این برنامه گزارشی از برخی فعالیت های رایزنی فرهنگی در زمینه های مرتبط با هفته های فیلم و موسیقی، چاپ کتاب، حضور فعال در جشنواره های بین المللی در ژاپن و ... ارائه گردید و سپس مجری برنامه سئوالاتی را در ارتباط با اقدامات فرهنگی مطرح کرد.

دیوسالار در پاسخ به سئوالی در خصوص زمینه ها، اشتراکات و سابقه همکاری ها گفت: ایران و ژاپن بیش از 1300 سال روابط تاریخی و فرهنگی را پشت سر گذارده اند و در سال 2019 نیز نودمین سال آغاز روابط رسمی خود را جشن گرفتند و این دوره طولانی مملو از صمیمیت، همراهی، احترام و علاقه مندی به فرهنگ و تمدن فیمابین بوده است و در همین راستا نیز تعداد زیادی از برنامه ها، سمینارها، نشریات، جشنواره ها و ... به انجام رسیده است.

رایزن فرهنگی سفارت ایران در ژاپن همچنین به نقش ماندگار محققان و شخصیت های برجسته در این خصوص اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از ایران شناسان، اسلام شناسان، اساتید زبان و ادبیات فارسی از ژاپن و به صورت متقابل ژاپن شناسان برجسته ایرانی در جهت شناخت و نزدیکی دو ملت بزرگ ایران و ژاپن تلاش نمودند و موجبات تعمیق روابط فرهنگی دو کشور را فراهم کردند.

وی همچنین به اشتراکات دو طرف اشاره کرد و گفت: در حوزه های متنوع و مختلف فرهنگی از جمله سینما همکاری های فراوانی از گذشته و امروز وجود داشته و مهمترین موضوع این است که مردم فرهنگ دوست ژاپن به فرهنگ و تمدن ایران علاقه مندی های فراوانی دارند و ایرانیان هم برای فرهنگ ژاپن اهمیت ویژه ای قائل هستند و تبادل فرهنگی در زمینه های مختلف رشد و توسعه داشته است.

دیوسالار در ادامه برخی از زمینه های همکاری دو طرف را ارائه کرد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز