فعال سیاسی اصلاح طلب:

ما با شرایط موجود نمی‌توانیم رئیس جمهور جوان داشته باشیم/ رئیس جمهور آینده باید از دل جامعه کارگری باشد

۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۲۳:۳۰:۲۰
کد خبر: ۱۰۹۱۱۹۸
ما با شرایط موجود نمی‌توانیم رئیس جمهور جوان داشته باشیم/ رئیس جمهور آینده باید از دل جامعه کارگری باشد
فعال سیاسی اصلح طلب با اشاره به انتخابات 1400 گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر بیشترین قشری که تحت فشار اقتصادی قرار دارند کارگران هستند، شاید گزینه ای که از دل جامعه کارگری در بیاید، مناسب تر باشد.

«پیام مجرد»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفتگو با خبرنگار سیاسی برنا با بیان اینکه جامعه ایران یک جامعه جوان است، اظهار کرد: بخش عظیمی از جامعه ما را جوانان تشکیل می دهند بنابراین هیچ وقت نمی توانیم بگوییم، جوانان اهمیت کمتری دارند، همانگونه که جوانان در دهه اول انقلاب پای صحنه بودند و پست های کلیدی از وزرا، نمایندگان مجلس، نخست وزیر و بسیاری از این پست ها در دست جوانان بود و در دهه های اول انقلاب، باعث رشدهای بسیار زیادی برای انقلابی اسلامی ایران شدند الان هم جوانان باید در صدر حضور در انتخابات 1400، قرار بگیرند.

او افزود: حضرت آقا هم بارها و بارها به دولت جوان انقلابی به دولت جوان حزب الهی اشاره کردند ولی متاسفانه سیاستگذاری های کلانی که در حوزه انتخابات 1400 شده و رنج سنی کاندیدها را بالا برده و هیچکدام نمی توانند جوان باشند. با توجه به مقتضیاتی که تعریف شده ما نمی توانیم رئیس جمهور جوان داشته باشیم.

او با اشاره به طرح مجلس درباره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در حال حاضر فقط با توجه به این تعریف و با توجه به این آیتم ها می‌توانیم دولت جوان تشکیل دهیم. براساس این طرح یعنی رئیس جمهوری بیاید که دولت جوان داشته باشد، مگر اینکه در این ساز و کارهای انتخاباتی، رنج سنی رئیس جمهور، پایین تر بیاید. در این طرح رنج سنی 40 سال را داریم ولی از آن طرف معیار با معیارهای حداقلی سن ریاست جمهوری، یکی نیست. با چراغ سبزهایی که در دولت روحانی داشتیم، چندین معاون جوان و مدیرکل جوان داشتیم، در بخش بنگاه اقتصادی، بالای 100 نفر بنگاه دار و مدیر اقتصادی این دولت توانست، پرورش بدهد. بنابراین اثبات شده هر کاری را به جوانان سپردیم به نحو احسنت انجام دادند.

این جوان اصلاح طلب، ادامه داد: هر کاری را به جوانان سپردیم به شکل مطلوب انجام دادند اما برعکس، هر کاری را به مدیران و نسل اولی های انقلاب سپردیم متاسفانه به دلیل کرختی که در وجودشان وجود داشت، نتوانستند آنگونه که باید عملگرا بوده و در میدان حاضر باشند و بتوانند، یک موضوعی را پیگیری کرده و به داد مردم، برسند.

او با اشاره به برنامه جوانان برای انتخابات 1400 تصریح کرد: باید هم جوانان پای صندوق های رای حضور پیدا کنند و هم جوانان کاندیدا ریاست جمهوری باشند و یا در اولویت دوم، رئیس جمهور جوان و دولت جوانگرا داشته باشند و این اتفاق باید بیفتد. جریان های سیاسی مختلف در این حوزه ورود پیدا کرده اند، جریان سیاسی اصلاح طلب این کار را انجام می دهند و جلسات مجازی زیادی را به صورت مستمر برگزار می کنند.

 مجرد خاطرنشان کرد: راجع به آِتم ها و مقیاس های کاندیداتوری جوانان صحبت شده ولی متاسفانه با این گارد بسته و خط قرمزها که حتما رئیس جمهور جوان، باید 45 سال داشته باشد، متاسفانه بین جوانان گزینه های محدودی داریم، یعنی جوان شایسته بسیار زیاد داریم که به درد این سمت بخورد ولی با آیتم هایی که شورای نگهبان و مجلس گذاشته اند، به کاندیداهای جوان نمی خورند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: باید سیاست گذاری اصلاح شود و یا سیاست گذاری ها به سمتی برود که دولتی را روی کار بیاورد که جوانان، اعضای آن را تشکیل بدهند. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص برنامه های انتخاباتی حزب اسلامی کار گفت: مجموعه حزب اسلامی کار متعلق به قشر اقتصادی جامعه کارگر، کارفرما و فعالین اقتصادی است. با توجه به بدنه حزب، دفتر سیاسی حزب اسلامی کار جلسات مختلفی را در 3 ماه گذشته با گزینه ها انجام داده است، اما چیزی که مجموعه حزب اسلامی کار در نظر دارد، رئیس جمهوری است که نزدیک به قشر کارگر باشد. با توجه به اینکه در حال حاضر بیشترین قشری که تحت فشار اقتصادی قرار دارند کارگران هستند، شاید گزینه ای که از دل جامعه کارگری در بیاید، مناسب تر باشد. 3

نظر شما