حکیم:

انتخابات باید منجر به تغییری بزرگ در معادله سیاسی شود

۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۲۰:۰۴:۳۵
کد خبر: ۱۰۹۱۳۴۶
انتخابات باید منجر به تغییری بزرگ در معادله سیاسی شود
رهبر جریان حکمت ملی عراق تصریح کرد که امنیت انتخابات یعنی انتخاباتی به دور از تقلب و اموال سیاسی یا سلاحی که برای به وحشت انداختن مردم به کار گرفته شود.

به گزارش برنا، «سیدعمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق و ائتلاف عراقیون در کنفرانس سالانه جوانان عراقی تاکید کرد که اهمیت بسیاری دارد که انتخابات عراق به تغییری بزرگ در معادله سیاسی عراق بینجامد.

وی با بیان اینکه معادله موفقیت انتخابات پیش رو در ائتلاف‌های فراطایفه‌ای و فراقومیتی نهفته است، افزود: چنین ائتلافی می‌تواند به قدرت گرفتن نیروهای توانمند و قدرتمند و پاکدست بینجامد و گفتمان فرقه‌ای یا قومیتی را به حاشیه براند.

رهبر جریان حکمت ملی از نخبگان عراق خواست که به تشکیل این ائتلاف به چشم یک پروژه ملی برای حل بحران عراق نگاه کنند.

حکیم تأکید کرد که توزیع مسئولیت‌ها چیزی غیر از سهمیه‌بندی سیاسی است و افزود که باید هر فرد عراقی نماینده ای برای خود در ساختار قدرت داشته باشد.

در موضوع امنیت انتخابات نیز، وی بر آزادی نامزدها برای پیوستن به هر گروه سیاسی به دور از اتهام و تبلیغات منفی و خائن شمرده شدن و تهدید و فشار از سوی دیگر نیروها تأکید کرد و گفت: هر رأی‌دهنده حق دارد که به دور از تهدید به هر کس می‌خواهد رأی بدهد و باید نتایج همان چیزی باشد که صندوق‌های رأی از اراده مردم بازتاب می‌دهند.

رهبر جریان حکمت ملی همچنین تصریح کرد که امنیت انتخابات یعنی انتخاباتی به دور از تقلب و اموال سیاسی یا سلاحی که برای به وحشت انداختن مردم به کار گرفته شود.

حکیم در پایان عنوان کرد که حضور ناظران بین‌المللی برای پیگیری روند انتخابات و نظارت بر آن تصویری مثبت از دموکراسی در عراق را بازتاب خواهد داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز