عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم:

آمریکایی‌ها اگر یکی بزنند، ۱۰ تا می‌خورند/ آمریکا فقط برادران افغان در ایران را تحریم نکرده است

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۲۳:۳۳:۲۰
کد خبر: ۱۰۹۱۶۱۸
آمریکایی‌ها اگر یکی بزنند، ۱۰ تا می‌خورند/ آمریکا فقط برادران افغان در ایران را تحریم نکرده است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: آمریکایی ها مشاهده کردند که در بعد نظامی دیگر حریف ایران نمی شوند و اگر یکی بزنند، 10 تا می خورند به همین دلیل الان جنگ و عملیات روانی راه انداخته و به نوعی از مزدورانشان استفاده می کنند تا جو روانی جامعه ما را تخریب کنند.

«ابوالفضل حسن بیگی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم، در گفتگو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص بیانیه اروپا جهت پایبندی ایران به توافق هسته ای، گفت: اولا ایران هیچ جا بد عهدی نکرده و به قول خود عمل کرد، آن کسی که از برجام خارج شد و بدقولی کرد آمریکایی ها بودند؛ ترامپ از برجام خارج شد و مشکلات فراوانی برای ملت ایران به وجود آورد.

او با بیان اینکه در موضوع برجام ایران بسیار مشتاق برجام نبود بلکه اسرائیلی ها با نگرانی بر آمریکا فشار آوردند، اظهار کرد: آمریکایی ها پای میز مذاکره آمدند و بعد از 13 سال برجام به نتیجه رسید.

حسن بیگی با اشاره به این مطلب که اروپایی ها همواره پیرو آمریکا بودند، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها به هیچ یکی از وظایف خود عمل نکردند و اگر حداقل به اندازه روسیه با ایران همکاری می کردند شاید امروز اروپایی ها حق داشتند برای ما تعیین تکلیف کنند یا درخواستی از جمهوری اسلامی داشته باشند، اما امروز آنان هیچ حقی ندارند.

او افزود: ملت ایران به فضل پروردگار مشکلات تحریمی را یکی پس از دیگری دور زده و بسیاری از تحریم ها را در داخل حل کردیم، امروز شاهد صادرات فراورده های نفتی، صادرات گاز، صادرات پتروشیمی، مواد معدنی و غذایی هستیم و با جهان امروز، ایران در ارتباط است، کشور ما شرایط را جلو انداخته و این شرایط سخت را از پیش پای خودش برداشته است.

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: ما الان حدود یک میلیون و 400 هزار بشکه نفت خام صادر می کنیم البته نفت از بیش از 100 دلار رسیده به 37 دلار، طبیعی است که از این بابت، مقداری با مشکل کمبود درآمد ارزی مواجه هستیم. اما ملت ایران طی این 3 سالی که ترامپ از برجام خارج شد، شرایط سختی را پشت سر گذاشتند و هیچ نیازی هم به رحم و مروت و همکاری با اروپایی ها نداریم. اروپایی ها در معاملاتی که با جمهوری اسلامی دارند نیازمند کشورمان هستند و اگر بخواهند قطع ارتباط کنند، قطعا برایشان مقدور نیست، ایران بسیاری از نیازمندی ها را در داخل کشور حل می کند.

او تصریح کرد: قطعا ملت ایران در چنین شرایط کرونایی به کسی اجازه نمی دهند که امتیازی به اروپا یا آمریکایی ها بدهند، در شرایطی که ملت نیازمند دارو و اقلام ضروری برای مقابله با کرونا هستند، متاسفانه اروپا و آمریکا ایران را تحت فشار قرار داده و اجازه هیچ همکاری را نمی دهند، بنابراین در کشور هم کسی جرات نمی کند در چنین شرایطی این چنین ریسکی را بکند که بخواهد به دنبال پاسخ مثبت دادن به اروپا و آمریکا باشد.

او اضافه کرد: اروپایی ها خارج از چارچوب قواعد بین المللی با جمهوری اسلامی عمل کردند، امروز که مشاهده می کنند ملت ایران سختی ها را پشت سر گذاشته، باز می خواهند دست پیش را بگیرند که پس نیفتند، هیچ عقل سلیمی اجازه نمی دهد منافع ملی، امنیت ملی و پرستیژ بین المللی ملت ایران را کسی، معامله کند. ملت ایران در برابر آمریکایی ها مقتدر و توانمند ایستادند ضربات کمتری را متحمل شدیم اما ببینید با مردم افغانستان با مردم عراق مردم لیبی ملت شریف سوریه چکار کرده اند، مگر الان پای ایتالیا و فرانسه در لیبی نیست، پای کشورهای اروپایی در یمن و عراق باز نیست، اینها در هیچ زمانی هم به جمهوری اسلامی رحم نکردند.

حسن بیگی اظهار کرد: همواره همه چیز را به نفع خودشان تفسیر و فکر می کنند کارهایی که انجام می دهند به ضرر جمهوری اسلامی است، اولا جمهوری اسلامی در یک شرایط خوبی هست، ارتباطش با کشورهای دیگر دنیا برقرار است، نیازمندی های خود را تامین می کند، ارتباط خود را با دیگر کشورها روز به روز مستحکم تر می کند و 13 کشور همسایه از 15 کشور با جمهوری اسلامی ارتباط دارند، بنابراین هیچ یک از اینها را نمی توانند، تحریم کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم با اشاره به تحریم ایران از سوی مقامات آمریکایی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها مانده فقط تعدادی از برادران افغانی که در ایران کار می کنند را تحریم کنند، همه را تحریم کرده اند، کاری و جایی نمانده، بنابراین دستشان کاملا بسته است.

حسن بیگی متذکر شد: بزرگترین سلاح آمریکایی ها که در منطقه همه را می ترساندند، هواپیماهای بمب افکن f35 بود که می توانست 1000 کیلومتر سوخت داشته باشد و بمباران انجام دهد با آزمایش و تولید موشک های 1000 کیلومتر همچنین آزمایش موشک های 2000 کیلومتر، امروز به گونه ای آمریکایی ها سرشان به تا خورده که مجبور شدند، بمب افکن f35 خود را به امارات بفروشند برای اینکه کارایی آنها از دست رفت.

او همچنین گفت: پهبادی که به آن غزه بردند و آن را به رخ دنیا می کشیدند توسط رزمندگان سپاه سرنگون شد و آمریکایی ها مشاهده کردند که در بعد نظامی دیگر حریف ایران نمی شوند و اگر یکی بزنند، 10 تا می خورند به همین دلیل الان جنگ و عملیات روانی راه انداخته و به نوعی از مزدورانشان استفاده می کنند تا جو روانی جامعه ما را تخریب کنند.

او ادامه داد: بسیاری از مردم امروز اقتدار جمهوری اسلامی و خباثت های اخلاقی و تعهدی اروپایی ها و آمریکایی ها را خوب شناختند و دیگر حاضر نیستند که مقامات و مسئولان ما گوش به یاوه گویی های اروپا و یا آب نبات های آمریکایی ها بدهند. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز