اندونزی پیشنهاد ایران را بررسی می‌کند

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۱۱:۳۲:۳۸
کد خبر: ۱۰۹۱۶۲۶
اندونزی پیشنهاد ایران را بررسی می‌کند
اندونزی قصد دارد ظرفیت پالایش نفت خود را طی هفت سال آینده به میزان نیم میلیون بشکه در روز افزایش دهد و در همین ارتباط پیشنهاد ایران برای سخت پالایشگاه را بررسی می‌کند.

به گزارش برنا به گزارش پایگاه خبری "فیولز اند لوبز"، "ویراتماجا پوجا" مدیرکل نفت و گاز در وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی گفت: ایران پیشنهادی برای احداث پالایشگاهی با ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار بشکه در روز در "جاوه" اندونزی ارائه داده است.

منابع ایرانی به نقل از حسن خسروجردی رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت و گاز و رئیس هیات مدیره مشترک پالایشگاهی ایران و اندونزی گزارش دادند که ارزش این پروژه پیشنهادی ۸.۴ میلیارد دلار برآورد شده است.

بر اساس این گزارش، ایران که درصدد افزایش صادرات نفت خام پس از لغو تحریمها است، نفت مورد نیاز این پالایشگاه را تامین خواهد کرد. یک سخنگوی وزارت نفت ایران گفته که این کشور در حال حاضر در حال انجام مطالعه امکان سنجی این پروژه است.

اندونزی در حال ساخت چهار پالایشگاه با ظرفیت بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار بشکه در روز است. این کشور در حال حاضر روزانه بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار بشکه نفت خام وارد می کند.

مقامات ایران گفته اند که این کشور می تواند روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام برای اندونزی تامین کند. شرکت دولتی نفت و گاز اندونزی "پرتامینا" قصد دارد یک میلیون بشکه از نفت خام سبک ایران را در پالایشگاهی در جاوه مورد آزمایش قرار دهد. "سودیرمان" وزیر انرژی اندونزی تاکید کرده که این کشور علاقمند به قراردادهایی برای تامین بلندمدت نفت از سوی ایران است.

 

نظر شما
پرونده ویژه