شی:

گروه ۲۰ برای اجرای موثر توافق نامه آب و هوایی پاریس تلاش کند

۱۳۹۹/۰۹/۰۳ - ۰۱:۵۲:۳۶
کد خبر: ۱۰۹۱۹۹۹
گروه ۲۰ برای اجرای موثر توافق نامه آب و هوایی پاریس تلاش کند
رییس جمهوری چین گفت: گروه ۲۰ باید در مقابله با تغییرات آب و هوایی پیشگام باشد، از رهنمودهای کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد تغییرات اقلیمی پیروی کند و برای اجرای کامل و موثر توافقنامه پاریس تلاش کند.

به گزارش برنا، «شی جین پینگ»  رئیس جمهوری چین یکشنبه شب به وقت محلی در کارگروه ویژه حفاظت از سیاره آبی که در قالب نشست سران گروه ۲۰ و به صورت ویدیو کنفرانس در ریاض برگزار شد با اشاره به ضرورت محافظت از سیاره آبی افزود: باید تلاش شود تا در قالب چشم انداز جامعه دارای آینده مشترک بشریت، مقابله با آب و هوا و سایر چالش های زیست محیطی و حفاظت از سیاره آبی دنبال شود.

وی که در این نشست مجازی از پکن سخن می گفت اظهار کرد: چین به تعهد خود در تلاش برای رسیدن به حداکثر میزان انتشار دی اکسیدکربن تا سال ۲۰۳۰ و دستیابی به خنثی سازی کربن تا سال ۲۰۶۰ احترام می گذارد و اجرای این طرح را تا پایان دنبال می کند.

شی ضمن تاکید بر اینکه گروه ۲۰ باید انتقال به سمت انرژی پاک را تعمیق بخشد گفت: چین بزرگترین سیستم انرژی پاک جهان را راه اندازی کرده است.

وی گفت که کشورش استفاده از انرژی پاک، کم کربن، ایمن و کارآمد را دنبال می کند و رشد انرژی های جدید و صنایع سبز را تسریع می کند تا از هر لحاظ توسعه اقتصادی و اجتماعی سبزتر را ارتقا بخشد.

رییس جمهوری چین گفت: چین با هدف احترام به طبیعت و حفاظت از اکوسیستم طبیعی به مدت پنج سال در تولید و فروش وسایل نقلیه جدید دارای سوخت انرژی سبز ، پیشرو جهان بوده است.

وی تصریح کرد: چین از تعمیق همکاری گروه در کاهش تخریب زمین، حفاظت از صخره های مرجانی و پاکسازی پلاستیک از اقیانوس ها پشتیبانی می کند.

شی اظهار امیدواری کرد پانزدهمین نشست کنفرانس طرفین کنوانسیون تنوع بیولوژیکی که ماه مه سال آینده در شهر کونمینگ چین برگزار می شود، اهداف تعیین شده و اقدامات لازم را برای اطمینان از حفاظت از تنوع زیستی جهانی در سالهای آینده تعیین کند.

نشست مجازی سران گروه ۲۰ از روز گذشته /شنبه/ به میزبانی عربستان در ریاض آغاز به کار کرد و تا امروز ادامه دارد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز