واکنش فرانسه به رفتارهای پسا انتخاباتی ترامپ

۱۳۹۹/۰۹/۰۳ - ۰۸:۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۰۹۲۰۱۴
واکنش فرانسه به رفتارهای پسا انتخاباتی ترامپ
وزیر امور خارجه فرانسه به رفتار دونالد ترامپ در برابر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش برنا،به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژان ایو لودریان یکشنبه شب افزود: ما با آنچه بایدن در مورد ترامپ گفت که وی بی مسئولیتی باورنکردنی را نشان می دهد، هم نظر هستیم.

بایدن پنجشنبه گذشته تلاش های ترامپ برای برگرداندن نتیجه انتخابات را "کاملا غیر مسئولانه" خواند.

لودریان به تلویزیون ال سی آی گفت: من هرگز به این شکل صحبت نکرده بودم اما در حال رسیدن به چنین مرحله ای هستیم! فکر می کنم نظر بایدن واقعیت را منعکس می کند و من آن را خیلی واضح می‌گویم.

فرانسه مانند بسیاری از کشورهای جهان، پس از اطمینان از آرای مورد نیاز برای پیروزی در انتخابات، در تاریخ ۷ نوامبر (۱۷ آبان) به بایدن تبریک گفت.

سامانتا پاور سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در دولت دوم اوباما روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه خبری سی ان ان ارائه اطلاعات به دولت در حال ورود به کاخ سفید را برای منافع و امنیت ملی کشور ضروری دانست و گفت: فراهم نکردن این اطلاعات برای رئیس جمهوری منتخب، دیوانگی است.

وی افزود: من نمی‌توانم به شما بگویم که چقدر ارائه اطلاعات از دولت در حال خروج بوش به دولت در حال ورود اوباما مفید بود. ما از شرایط جنگ در افغانستان آموختیم و این به دولت تازه وارد اوباما چشم‌انداز خوبی می بخشید که چگونه با آن برخورد کند.

پاور اضافه کرد: این به منافع آمریکا مربوط است نه یک نفر یا یک انتخابات خاص. این مسیری است که ما به دولت ترامپ هم پیشنهاد می‌کنیم انجام دهد. این یقینا یک مسئولیت دولت در حال خروج است که اطلاعات را به بهترین شکل برای دولت در حال ورود فراهم سازد.

 

نظر شما