معاون امنیت بین الملل وزیر خارجه پیشین آمریکا :

برداشتن تحریم‌ها با فرمان اجرایی، ممکن است اما آسان نیست

۱۳۹۹/۰۹/۰۳ - ۰۸:۱۹:۰۵
کد خبر: ۱۰۹۲۰۳۹
برداشتن تحریم‌ها با فرمان اجرایی، ممکن است اما آسان نیست
فرانک ویزنر، معاون امنیت بین الملل وزیر خارجه پیشین آمریکا گفت: از لحاظ نظری، بایدن می‌تواند تحریم‌ها را بردارد و به برجام بازگردد تا گفت‌وگوها با جمهوری اسلامی را از سر گیرد.

به گزارش برنا، فرانک ویزنر، معاون امنیت بین الملل وزیر خارجه پیشین آمریکا، گفت: از لحاظ نظری، بایدن می‌تواند تحریم‌ها را بردارد و به برجام بازگردد تا گفت‌وگوها با جمهوری اسلامی را از سر گیرد.

او اظهار کرد: بازگشت آمریکا روندی آسان نخواهد بود، زیرا مخالفان برجام در میان دو حزب در کنگره فعال هستند، احتمال بازگشت ما به برجام وجود خواهد داشت تا برجام را تبدیل به کف، نه یک سقف، برای روابط آینده دو کشور کنیم.

فرانکویزنر گفت: بر اساس گفته رئیس جمهوری منتخب، او می‌خواهد به برجام بازگردد و سپس بر سر مسایل دیگر گفت‌وگو کند، به یاد داشته باشید که خود برجام در اساس، یک "فرمان اجرایی" است. برجام البته یک متمم دارد که اگر تغییری در محتوای آن داده شود، کنگره باید در جریان قرار گیرد. در غیر این صورت، برجام، وضع تحریم‌ها یا بازگرداندن آنها، همه از راهکار فرمان اجرایی انجام می‌شود.

 معاون امنیت بین الملل وزیر خارجه پیشین آمریکا، ادامه داد: همان‌طوری که وزیر امور خارجه ایران گفت، می‌توان با فرمان اجرایی کار را پیش برد و با کاربرد قدرت اجرایی، فرمان‌های اجرایی پیشین را لغو کرد، تضمینی نیست که هیچ طرفی ملزم باشد که پیمانی را که در راستای منافع ملی خود نمی‌بیند، برای همیشه ادامه دهد.

او، گفت: از لحاظ سیاسی راهی وجود ندارد که دولت بعدی برای اقدام دولت پیشین دست به پرداخت خسارت بزند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز