قالیباف در دیدار با سفیر افغانستان در ایران:

ایران همواره به برقراری صلح در افغانستان تاکید دارد

۱۳۹۹/۰۹/۰۳ - ۱۹:۱۹:۴۰
کد خبر: ۱۰۹۲۵۵۶
ایران همواره به برقراری صلح در افغانستان تاکید دارد
رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با سفیر افغانستان در ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره به ایجاد صلح و آرامش در افغانستان تاکید دارد.

به گزارش برنا، سفیر افغانستان در کشورمان در دیدار با رئیس قوه مقننه پیام تشکر دولت و ملت افغانستان را بابت حمایت های جمهوری اسلامی ایران از روند صلح افغانستان و استقرار دولت قانونی این کشور به قالیباف ابلاغ و از سیاست های کشورمان بابت میزبانی از مهاجران افغانستانی قدردانی کرد.
  عبدالغفور لیوال صبح امروز دوشنبه ۳  آذر با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.
قالیباف با اشاره به ارتباطات دیرینه و اشترکات فرهنگی ایران و افغانستان، گفت: همواره روابطی برادرانه میان مردم دو کشور برقرار بوده و این پشتوانه محکمی برای توسعه و گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از وقایع تروریستی اخیر درکابل بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر ایجاد امنیت و برقراری صلح و آرامش در افغانستان تأکید دارد و امیدواریم شاهد تکرارحوادث تلخ روزهای اخیر نباشیم.
وی با تأکید بر ضرورت تدوین سند جامع همکاری میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان، افزود: توسعه همه جانبه همکاری های دو کشور مورد تأکید ما است و مجلس شورای اسلامی از آن حمایت می کند.
قالیباف با اشاره به نقش موثر مجالس در ارتقا سطح مناسبات فیمابین گفت: ارتباطات پارلمانی نقش تعیین­کننده و تسهیل­کننده­ای در فرآیند تعاملات دوستانه دو کشور دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت گفت وگوهای صلح در این کشور، گفت:  گفتگوهای بین­ الافغانی و بدور از فشار کشورهای ثالث با محوریت دولت قانونی افغانستان می­تواند به روند برقراری صلح و ثبات منجر گردد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: حمایت از اتباع افغان در جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یک وظیفه اسلامی مورد توجه جدی است.  

تقدیر از حمایت های ایران
عبدالغفور لیوال در ابتدای این دیدار با قدردانی از حمایت­های جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف تاریخی از مردم افغانستان اظهار داشت: ملت افغانستان هیچگاه حمایت­های مادی و معنوی مردم ایران در دوران جنگ و بعد از آن در حمایت از قانون اساسی افغانستان را فراموش نخواهند کرد.

وی همچنین افزود: از همدلی و همدردی دولت و مردم ایران در حوادث تروریستی اخیر در دانشگاه کابل و نیز حمایت های صورت گرفته از مهاجران و پناهندگان افغان در چهل سال گذشته توسط جمهوری اسلامی ایران سپاسگزاریم.
 
سفیر افغانستان در پایان با اشاره با شیوع بیماری کرونا خواستار همکاری بیشتر میان مراکز بهداشتی و درمانی دو کشور شد

 

نظر شما
پرونده ویژه