وزیر دفاع عراق مطرح کرد؛

وجود ۲ هزار داعشی در شمال بابل و بغداد

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۱۳:۴۷:۳۴
کد خبر: ۱۰۹۲۹۵۳
وجود ۲ هزار داعشی در شمال بابل و بغداد
در حالی که وزیر دفاع عراق از وجود دو هزار داعشی در شمال بابل و بغداد و مناطق آزادشده خبر می‌دهد، گروه اطلاعاتی «الصقور» نیز از دستگیری هزاران تروریست طی ده ماه گذشته خبر داد.

به گزارش برنا، در حالی که «امیر عبدالمنعم الساعدی» تحلیلگر امور امنیتی عراق درباره تشدید عملیات‌های تروریستی در استان‌هایی مشخص در این کشور با حمایت آمریکا هشدار می‌دهد، «جمعه عناد السعدون» وزیر دفاع عراق، امروز تایید کرد که هنوز دست‌کم دو هزار داعشی در شمال بابل، بغداد و مناطق آزادشده حضور دارند. گروه اطلاعاتی «الصقور» وابسته به وزارت کشور عراق نیز در گزارشی تداوم فعالیت بقایای داعش در این کشور را تایید کرد و گفت که این گروه طی تنها ده ماه گذشته، ۱۱ هزار متهم تحت تعقیب جنایات تروریستی، کیفری، قتل، جعل، اخاذی الکترونیکی و مواد مخدر را دستگیر کرده است.

امروز، سه‌شنبه (۲۴ نوامبر)، وزیر دفاع عراق گفت که دست‌کم دو هزار داعشی در شمال بابل، بغداد و مناطق آزادشده حضور دارند. بخش اعظم این افراد را محلی‌ها تشکیل می‌دهند که در نزدیکی روستاهایی که شاهد حملات تروریستی هستند، ساکن شده‌اند.

به نوشته «المعلومه»، وی تصریح کرد: داعش از سلاح‌های پیشرفته‌ای چون سلاح‌های تک‌تیراندازی که می‌تواند هدف را از فاصله دوکیلومتری نشانه بگیرد، برخوردار است.

عناد تایید کرد که ۹۰ درصد عملیات‌های تروریستی به دلیل اهمال نیروهای امنیتی و شهروندان با موفقیت انجام می‌شود. با این وجود تسلط داعش بر این مناطق غیرممکن است اما نیروهای ارتش نمی‌توانند همه مناطق در عراق به ویژه مناطق صحرایی را تحت کنترل کامل خود داشته باشند.

از سوی دیگر، روزنامه «الصباح» عراق امروز به نقل از «ابوعلی البصری» مدیرکل گروه اطلاعاتی «الصقور» در وزارت کشور نوشت که این گروه موفق شد سه تروریست عامل حمله تروریستی به برج دیدبانی ارتش در منطقه الزیدان در ابوغریب را به هلاکت برساند.

وی افزود: این تروریست‌ها دوازدهم ماه جاری یک برج دیدبانی ارتش را در منطقه زیدان هدف قرار دادند که به شهادت یک سرباز از لشکر مسئول امنیت در ابوغریب منجر شد. پس از گذشت شش ساعت از این حمله، یک عملیات امنیتی با هماهنگی فرماندهی عملیات مشترک ، نیروی هوایی ارتش و نیروهای لشکر 14 با نظارت فرماندهی کل نیروهای مسلح و وزیر کشور آغاز شد و طی آن تروریست‌ها تحت پیگرد و تعقیب قرار گرفتند و در نهایت در منطقه الزیدان کشته شدند.

وی توضیح داد که نیروهای تحت فرمان او طی ده ماه گذشته ۱۱ هزار متهم تحت تعقیب به دلیل ارتکاب جنایات تروریستی، کیفری، قتل، جعل، اخاذی الکترونیکی و مواد مخدر را دستگیر کرده‌اند. طی این مدت ۵ مخفی‌گاه تروریستی شناسایی و تخریب شدند و شماری از تروریست‌ها در مناطق جنوبی «الحضر»، «الثرثار»، و پل «العقارب» کشته و ۲۱۲ راکت و موشک در انواع مختلف و ۱۸ کمربند انفجار توقیف شدند.

«امیر عبدالمنعم الساعدی» تحلیلگر امور امنیتی عراق ضمن هشدار درباره تشدید هدفمند حملات تروریستی داعش در استان‌های صلاح‌الدین و دیالی با حمایت آمریکا تاکید دارد که مسئولیت این حملات تروریستی برعهده فرماندهی کل نیروهای مسلح و فرماندهان امنیتی این استانهاست».

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» گفت که عناصر تروریستی داعش احتمالا از سوی چند روستا و مناطق اطراف آن که به عنوان پناهگاه از آن استفاده می‌کنند، حمایت و پشتیبانی می‌شوند. ضمن اینکه سلاح‌های خود را از طریق نیروهای خارجی حاضر در عراق تامین می‌کنند.

این تحلیلگر عراقی معتقد است که آمریکا در راستای منافع رژیم صهیونیستی و خود در حال حمایت از تروریسم است و احتمالا تلاش می‌کند که عناصر داعش را بار دیگر تقویت کند تا عراق را به ابقای نیروهای آمریکایی از طریق دستیابی به یک قطعنامه سازمان ملل درباره مبارزه با تروریسم، وادار کند.

 

نظر شما