گفتگوی تلفنی لاوروف و ظریف

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۱۵:۲۴:۳۸
کد خبر: ۱۰۹۳۰۶۲
گفتگوی تلفنی لاوروف و ظریف
در تاریخ 24 نوامبر سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش برنا، طرفین در این گفتگو اوضاع در قره باغ بعد از تلاش های روسیه برای دستیابی به آتش بس کامل در منطقه درگیری، و نیز ضرورت ارائه کمکهای بشردوستانه به غیرنظامیانی که از این درگیری ها آسیب دیده اند را مورد بحث قرار دادند. وزرای خارجه دو کشور در خصوص موضوعات کلیدی دیگری از جمله اوضاع سوریه، منطقه خلیج فارس، یمن و افغانستان بحث و تبادل نظر کردند. 

 لاوروف و ظریف در گفتگوهای خود طور ویژه، همکاری های مشترک روسیه و ایران در عرصه بین المللی و از جمله در حوزه برنامه جامع اقدام مشترک را مورد توجه قرار دادند. دو طرف بر دیدگاه مشترک مسکو و تهران در خصوص بازگشت هر چه سریع تر همه اعضای برنامه جامعه اقدام مشترک به اجرای کامل تعهداتشان در این توافق نامه، که با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل به تایید رسیده است، تاکید نمودند. 

 وزرای خارجه دو کشور آخرین وضعیت طرح های مربوط به همکاری های چند جانبه ایران و روسیه را با تاکید بر همکاری های تجاری-اقتصادی و بشردوستانه مورد بررسی قرار دادند. 

 طرفین بر ادامه گفتگوها در خصوص مجموعه ای از مسائل و منافع مشترک تاکید کردند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز