سخنگوی حزب اعتماد ملی:

اعتماد ملی با جبهه اصلاحات در انتخابات ۱۴۰۰ حضور پیدا می‌کند/ خط قرمز ما اجماع‌سازی در اصلاحات است

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۱۵:۵۹:۵۲
کد خبر: ۱۰۹۳۰۸۱
اعتماد ملی با جبهه اصلاحات در انتخابات ۱۴۰۰ حضور پیدا می‌کند/ خط قرمز ما اجماع‌سازی در اصلاحات است
سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: در واقع روی بحث اجماع سازی در حزب اعتماد ملی مباحث گسترده ای صورت گرفته و توافق کردیم که حتما به صورت جبهه‌ای در انتخابات حضور پیدا کنیم.

«اسماعیل گرامی مقدم» سخنگوی حزب اعتماد ملی درباره اطلاعیه این حزب مبنی بر معرفی نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری  و اینکه آیا این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 به صورت مستقل وارد خواهد شد یا در قالب ائتلاف با سایر احزاب اصلاح‌طلب وارد رقابت‌های انتخاباتی 1400 خواهند شد؟ به خبرنگار سیاسی برنا گفت: بحث مستقل وارد شدن نیست بنده قبلا حدود دو ماه پیش مصاحبه کرده و گفته بودم که مصوبه دفتر سیاسی و کمیته تعامل حزب اعتماد ملی این بوده که یک، در انتخابات مشارکت می‌کند دوم اینکه حزب ، نامزد به ویژه نامزد حزبی خواهد داشت. 

او افزود: اینها مورد بحث قرار گرفته و صحبت‌هایی نیز در دفتر سیاسی مطرح شد و این صحبت‌ها، مذاکرات و جلسات نیز ادامه دارد بنابراین روشن است تعدادی از اعضای حزب اعتماد ملی نیز داوطلب نامزدی برای انتخابات هستند از این رو داوطلبی آنها در دفتر سیاسی و کمیته تعامل در حال بررسی است. هنوز این نامزد مشخص نشده است.

گرامی مقدم ادامه داد: مسئله مهمی که در حال حاضر  در دفتر سیاسی مطرح و در کمیته تعامل مشترک است بحثِ منشور انتخاباتیِ حزب و تدوین میثاق نامه‌ است که ضروری است که هر نامزدی که حزب اعتماد ملی انتخاب می‌کند باید طبق آن میثاق نامه عمل کند. ما در حال انجام یک سری اقدامات بنیادی هستیم که اگر نهایتا مباحث ما در دفتر سیاسی تصویب شد این مصوبات دفتر سیاسی و کمیته تعامل که در آن به صورت مشترک درباره مباحث انتخابات ریاست جمهوری کار می‌کنند  به شورای مرکزی حزب خواهد رفت و این شورای مرکزی است که تصمیم نهایی را می‌گیرد و از طریق سخنگو یا روابط عمومی نامزد اصلح اعلام خواهد شد. 

او در پاسخ به این سوال که آیا سیاست حزب اعتماد ملی، ائتلاف با سایر احزاب اصلاح طلب است یا حضور مستقل با کاندیدای مستقل؟ گفت: ضمن اینکه همه احزاب در حال انجام کار حزبی هستند حزب اعتماد ملی در منشور خودش در همین میثاق نامه‌اش ذکر کرده هر چند هنوز کاملا تصویب نشده و در حال بررسی است، مبنی بر اینکه این هم بر عهده کمیته تعامل است ما اساسا خط قرمزمان اجماع سازی در اصلاحات است؛ از این رو همه ما تلاش خود را می‌کنیم که جریان اصلاحات یک نامزد داشته باشد.

 عضو حزب اعتماد ملی در پایان اشاره کرد: ما با همه گروه های همسوی خودمان، هماهنگی کامل داریم و بعد از اینکه نامزدها تایید صلاحیت شدند در حال تعریف مکانیزمی برای نامزد اصلح هستیم و سپس روی نامزد اصلح، با آن مکانیزمی که تعریف می‌کنیم و مورد عنایت همه جریانات اصلاح طلب باشد در حقیقت وفادار است و از نامزدی که روی آن اجماع شده حمایت می کنیم حال ممکن است این نامزدی که روی آن اجماع شده از حزب اعتماد ملی یا کارگزاران یا اتحاد ملت  یا احزاب دیگر باشد در واقع روی بحث اجماع سازی در حزب اعتماد ملی مباحث گسترده ای صورت گرفته و توافق کردیم که حتما به صورت جبهه‌ای در انتخابات حضور پیدا کنیم. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز