فعال سیاسی اصلاح طلب:

در تدوین طرح اصلاح قانون انتخابات نظر احزاب گرفته نشد/ طرح مجلس سلیقه‌ای است

۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۰۵:۱۱:۲۷
کد خبر: ۱۰۹۳۲۱۱
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در تدوین طرح اصلاح قانون انتخابات نظر احزاب گرفته نشده است؛ شایسته بود مجلس برای تهیه پیش نویس طرح اصلاح قانون انتخابات از احزاب مشورت بگیرد.

«شهاب طباطبایی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفتگو با خبرنگار سیاسی برنا با اشاره به طرح قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: معتقدم بیش از اصلاحات و تغییرات سلیقه ای در قانون انتخابات، اصلاحات اساسی در اداره کشور لازم است.

او با بیان اینکه بیش از آنکه اصلاح قانون انتخابات و حضور رییس جمهور جوان امیدواری ایجاد کند، انتظار این است برای امیدوار کردن جوانان به آینده، طرح، لایحه و برنامه ارایه شود، اظهار کرد: البته معتقدم در انتخابات ۱۴۰۰ کاندیداهایی که کمتر وعده بدهند و بیشتر برنامه داشته باشند، مورد اقبال قرار خواهند گرفت؛ مسن ترها هرچه داشته اند رو کرده اند. حداقل تا حدودی و نه با اطمینان می گویم جوانان هنوز سابقه منفی کمتری در ذهن مردم دارند.

او با اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات در حزب ندا افزود: طرح اصلاح قانون انتخابات، بیش از آنکه تحرک و هیجان بیافریند با انتقاد و ایراد مواجه شده و این نگرانی وجود دارد مشارکت مردم را به شدت پایین بیاورد، کمکی هم به تقویت نقش احزاب در انتخابات نمی کند، ما در حزب ندای ایرانیان به آسیب شناسی این طرح پرداخته و به غیرحقوقی و سلیقه محور بودن آن اشاره کردیم، جریانات مختلف سیاسی هم انتقادات شان را مطرح کردند.

طباطبایی گفت: تاکید می کنم در کنار لزوم حضور کاندیداهای تازه نفس و با انگیزه و پرتلاش که می شود تعبیر جوانی از آنها کرد، توجه ویژه به معیشت، شغل و امنیت روانی و ایجاد امید در جوانان در نظر گرفته شود.

این فعال سیاسی تصریح کرد: در تدوین طرح اصلاح قانون انتخابات نظر احزاب گرفته نشده است؛ شایسته بود مجلس برای تهیه پیش نویس طرح اصلاح قانون انتخابات از احزاب مشورت بگیرد.

او در پایان افزود: لایحه جامع انتخابات که توسط دولت برای مجلس ارسال شده است ظرفیت و پتانسیل کارشناسی خوبی دارد که بهتر بود، مجلس به بررسی این لایحه بپردازد.4

نظر شما
پرونده ویژه