شرط دونالد ترامپ برای ترک کاخ سفید

۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۰۱:۵۳:۳۱
کد خبر: ۱۰۹۴۱۸۵
شرط دونالد ترامپ برای ترک کاخ سفید
رئیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه گفت چنانچه مجمع گزینندگان به جو بایدن رأی بدهد او کاخ سفید را ترک خواهد کرد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه (به وقت تهران) برای نخستین بار گفت چنانچه مجمع گزینندگان به رقیبش «جو بایدن» رأی بدهد او کاخ سفید را ترک خواهد کرد.

ترامپ بار دیگر ادعایی که چند ساعت قبل در توییتر درباره «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا مطرح کرده بود را تکرار کرد و گفت: «او کاندیدی نیست که ۸۰ میلیون رأی آورده باشد.»

رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی قبل‌تر در توئیتر نوشته بود: «ترامپ در توئیتر نوشت: «همین الان جدول‌بندی آرا[ی انتخاباتی] را دیدم. امکان ندارد بایدن ۸۰ میلیون رأی آورده باشد. این یک انتخابات ۱۰۰ درصد تقلبی بود.»

ترامپ در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ فکر می‌کند گفت که این انتخابات هنوز به پایان نرسیده است. او گفت هزاران رأی وجود دارند که ممکن است نتیجه را تغییر دهند.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت تنها روشی که جو بایدن ممکن است ۸۰ میلیون رأی آورده باشد از طریق تقلب است.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: « کل دنیا دارد به روند انتخاباتی ما می‌خندد.» ترامپ سپس گفت که این انتخابات «تقلبی» بوده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا در مراسم تحلیف جو بایدن شرکت می‌کند یا خیر گفت: «الان نمی‌توانم بگویم.»

او همچنین اعلام کرد تحویل واکسن کرونا از هفته آینده آغاز خواهند شد.ترامپ تصریح کرد کادر درمان و شهروندان مسن برای دریافت این واکسن در اولویت قرار خواهند داشت.

نظر شما
پرونده ویژه