کرباسچی در واکنش به اظهارات مصباحی مقدم:

سخنان مصباحی مقدم، ضدمشارکت است!/مصباحی مقدم قبل از این هم، سخنانی نگفته که تحقق پیدا کرده باشد!/ اصلاح طلبان و اصولگرایان هنوز با قدرت وارد انتخابات نشده اند

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۰۵:۰۰:۱۹
کد خبر: ۱۰۹۴۲۶۶
سخنان مصباحی مقدم، ضدمشارکت است!/مصباحی مقدم قبل از این هم، سخنانی نگفته که تحقق پیدا کرده باشد!/ اصلاح طلبان و اصولگرایان هنوز با قدرت وارد انتخابات نشده اند
دبیرکل حزب کارگزاران گفت: مصباحی مقدم، قبل از این هم، حرف هایی نزده که تحقق پیدا کرده باشد.

«غلامحسین کرباسچی»، دبیرکل حزب کارگزاران، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا با بیان اینکه وضعیت اصلاح طلبان در انتخابات، روشن نیست، گفت: نه اصلاح طلبان با قدرت به بحث انتخابات ورود کرده و کار کرده اند و نه در طرف مقابل معلوم است چه کسی کاندیدا می شود، انتخابات، همواره انتخابات بین افراد است، از این  رو ابتدا باید افراد مشخص شوند. فعلا زمینه سفیدی است که هرکسی حرفی می‌زند، مصباحی مقدم، قبل از این هم، حرف هایی نزده که تحقق پیدا کرده باشد.

دبیرکل حزب کارگزاران در پاسخ به این سوال که چه مولفه هایی بر بحث مشارکت در انتخابات تاثیرگذار است؟ اظهار کرد: به هر حال باید دید انتخابات چگونه سازماندهی می شود، در انتخابات هم حکومت، هم گروه های سیاسی و هم اراده مردم،تاثیر دارد فعلا هیچ کنش قابل توجهی اتفاق نیفتاده است.

او درباره ارزیابی خود از انتخابات دو قطبی افزود: ابتدا باید ببینیم آیا قطبی شکل می گیرد یا نه، در حال حاضر نمی توان در خصوص دو قطبی بودن انتخابات اظهارنظر کرد هم باید، اراده سیاسی در مردم ایجاد شود تا بتوانند بهتر انتخاب کنند و در گروه های سیاسی هم، باید این احساس، ایجاد شود که فعال شوند و گزینش درستی داشته باشند، در نتیجه این حرف ها، حرف های مقدماتی بوده که برای هیچکدام از طرفین، قابل اعتنا نیست.

کرباسچی در پاسخ به اظهارات مصباحی مقدم مبنی بر اینکه هرچه مشارکت بیشتر شود جریان چپ برنده انتخابات می‌شود القا است، ادامه داد: ابتدا باید آزموده شود چراکه حرفهایی که گفته می شود حرف و تحلیل است که قابل اعتنا نیست، ممکن است بنده بگویم می تواند چنین اتفاقی رخ دهد اما ممکن است دیگری بگوید نمی شود این گونه نظرات آنچنان معتبر نیست از این رو  مصباحی مقدم  باید آمار و ارقامی بدهند گذشته را روشن کنند، بگویند در کدام انتخابات، مردم چه میزان شرکت کرده اند چه کسی برنده شده و در کدام انتخابات، مردم کمتر شرکت کرده و چه کسی برنده شده است به بیانی یا مردم را وادار کنیم که، یک اراده سیاسی در آنها شکل بگیرد و وارد صحنه شوند یا نه، کاری کنیم که مردم بی تفاوت شوند و بگوییم هر کسی که شما انتخاب کنید بدین گونه، سخنان مصباحی مقدم عملی می شود طبیعی است اگر چنین القایی به مردم صورت گیرد مشخص است که مردم  برای چه چیزی باید در انتخابات شرکت کنند!

این چهره سیاسی اصلاح طلب عنوان کرد: باید به مردم بگوییم بیایید بین افرادی که با هر مکانیزمی معرفی می شوند، انتخاب کنید. اینکه بگوییم هرکس بیاید فایده ای ندارد اینها، القائاتی است که در جهت کم کردن مشارکت در انتخابات است، اگر کسی، شخصیت سیاسی باشد و به منافع ملی هم فکر کند باید به گونه ای حرف بزند که مردم رغبتی برای شرکت در انتخابات پیدا کنند نه اینکه بگوییم، هرکسی و هر تعدادی بیاید فایده ای ندارد. این سخن مصباحی مقدم، این معنا را منعکس می کند مبنی بر اینکه هر کسی بیاید هم در نتیجه آن فردی که مصباحی مقدم و طیفش می پسندند انتخاب می شود.

او افزود: این سخنان، ضد مشارکت است و همان حرفی است که بیگانگان، ضدانقلاب ها و براندازها و غیره تابع آن هستند تا بگویند انتخابات در ایران هیچ تاثیری ندارد. این سخنان، سخنان سیاسی نیست اینهایی که حرف می زنند، باید یک مقدار به جنبه های سیاسی دقت کنند، اینگونه صحبت کردن، مردم را ناامید کردن و اینکه گفته شود انتخابات هیچ فایده ای ندارد و هر کس بیاید تاثیری در نتیجه انتخابات ندارد،  نه نظام با اینگونه حرف ها موافق است و نه اینکه منافع مردم در آن است، این سخنان، بحث های ساده لوحانه ای است که برخی آقایان بر زبان جاری می کنند. 4

گفتنی است، «غلامرضا مصباحی مقدم»، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، در گفتگویی اعلام کرده بود: اینکه می‌گویند هرچه مشارکت بیشتر شود جریان چپ برنده انتخابات می‌شود القا است. احمدی نژاد در انتخابات سال ۸۴ و ۸۸ با بالاترین نرخ مشارکت انتخاب شد. چرا دائما القا می‌کنند که اصولگرایان در پی مشارکت کمتر هستند؟ این خلاف واقع است البته تاثیر خود را روی افکار عمومی جامعه هم گذاشته است. مگر مردم همه تابع یک جریان سیاسی هستند؟ البته تعبیر راست و چپ را مناسب نمی‌دانم ولی تقریبا جا افتاده است.

نظر شما