مخالفت پارلمان ارمنستان با لغو قانون حکومت نظامی

۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۱۲:۴۹:۱۳
کد خبر: ۱۰۹۴۲۸۳
مخالفت پارلمان ارمنستان با لغو قانون حکومت نظامی
پارلمان ارمنستان با پیشنهاد فراکسیون‌های مخالف برای لغو قانون حکومت نظامی اعلام شده در این کشور مخالفت کرده و یادآور شد که ارمنستان همچنان به تأمین امنیت مضاعف نیاز دارد.

به گزارش برنا به گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، پارلمان ارمنستان روز پنجشنبه 26 نوامبر (6 آذرماه) با پیشنهاد فراکسیون‌های مخالف برای لغو قانون برقراری حکومت نظامی اعلام شده در این کشور که در اواخر ماه سپتامبر و با وخامت اوضاع در منطقه قره باغ وضع شده بود، مخالفت کرد.

نمایندگان جناح حاکم "گام من" تصمیم خود برای رد این درخواست را بر اساس این واقعیت اثبات کردند که پس از توافقنامه سه جانبه درباره آتش‌بس در منطقه قره باغ و انتقال برخی سرزمین‌ها به طرف آذربایجانی، ارمنستان 520 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان دریافت کرده و در نتیجه، نیاز به تأمین امنیت مضاعف دارد.

علاوه بر این، به گفته نمایندگانی که از لغو حکومت نظامی حمایت نکردند، خطر از سر گیری مجدد درگیری مسلحانه با آذربایجان همچنان وجود دارد.

این تصمیم پارلمان در حالی است که اعتراضات به توقف جنگ و موافقت مقامات ایروان با امضای توافقنامه آتش‌بس در قره باغ، از تاریخ 10 نوامبر (20 آبان ماه) در ارمنستان هنوز متوقف نشده است.

در این سند همچنین ورود نیروهای حافظ صلح روسی به منطقه، تبادل زندانیان بین طرفین درگیری، انتقال برخی مناطق تحت کنترل ارمنستان به طرف آذربایجانی و بازگشت آوارگان به قره باغ در نظر گرفته شده است.

مخالفان این توافقنامه "نیکول پاشینیان" رئیس کابینه وزرای دولت ارمنستان را به تسلیم و خیانت به مردم متهم کرده و خواستار برکناری وی و برگزاری انتخابات پیش از موعد پارلمانی هستند.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در این رابطه گفته است که اتهامات علیه پاشینیان بی اساس است و نخست وزیر قبل از امضای توافق نامه، به طور عادلانه وضعیت قره باغ را بحرانی نامیده بود. نخست وزیر ارمنستان نیز اعتراف کرده که چاره‌ای جز قبول آتش‌بس وجود نداشته و این تصمیم به همراه مقامات نظامی این کشور گرفته شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز