تجمع هواداران مقتدا صدر در بغداد

۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۱۳:۴۵:۱۶
کد خبر: ۱۰۹۴۲۹۱
تجمع هواداران مقتدا صدر در بغداد
هواداران «مقتدا صدر» رهبر جریان صدر عراق امروز (جمعه) برای حمایت از وی در «میدان التحریر» در مرکز بغداد پایتخت این کشور تجمع کردند.

به گزارش برنا، رسانه‌های عراقی، کمیته نظارت بر اعتراضات جریان صدر دوشنبه هفته جاری در بیانیه‌ای از هواداران این جریان خواسته بود "برای حمایت و تایید مقتدا صدر" رهبر جریان صدر امروز در میدان «التحریر» در مرکز بغداد و سایر استان‌ها به جز استان های کربلای معلی و نجف اشرف با رعایت شیوه نامه‌های ‌بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تجمع کنند.

به نوشته این رسانه ها، این کمیته از هواداران جریان صدر خواسته بود پرچم های عراق را در دست داشته باشند و سرودهای میهن دوستانه و در حمایت از آل صدر سردهند.

درپی این فراخوان، هوداران این جریان و نمایندگان فراکسیون «سائرون» مورد حمایت جریان صدر هم اکنون در میدان التحریر گردهم آمده اند.

هوداران مقتدا صدر در میدان التحریر و خیابانهای منتهی به آن تجمع کرده و پرچم های عراق را در دست دارند و در مراسم نماز جمعه که در این میدان در حال برگزاری است، شرکت کرده اند.

نیروهای امنیتی و نظامی عراق نیز تامین امنیت را برعهده دارند.

به نوشته رسانه های عراقی، در پایان این تجمع در بغداد و سایر استانها به استثنای کربلای معلی و نجف اشرف منشوری قرائت خواهد شد که در آن بر پافشاری هواداران جریان صدر برای مشارکت گسترده در انتخابات پارلمانی در ششم ماه ژوئن آینده و کسب آرای لازم برای تشکیل دولت بعدی تاکید شده است.

مقتدا صدر نیز شب گذشته در توییتی، حمایت از این جریان برای ورود به انتخابات پارلمانی زودهنگام آینده عراق را در گرو امکان دستیابی آن به پست نخست وزیری دانسته بود.

وی در توییت خود درباره انتخابات پارلمانی زود هنگام آینده عراق آورده بود: اگر زنده بودم و دنیایی باقی بود.. رویدادها را از نزدیک به دقت دنبال خواهم کرد و اگر دیدیم که انتخابات به یک اکثریت (صدری) در پارلمان منجر شد و آنها به پست نخست وزیری دست خواهند یافت و در نتیجه خواهم توانست آنها را یاری کنم و همانطور که با یکدیگر برای تکمیل پروژه اصلاحات از داخل پیمان بستیم، تصمیم به ورود شما به انتخابات خواهم گرفت.

رهبر جریان صدر افزوده بود: علتی که باعث سوگندم برای عدم ورود به انتخابات شد، مرتفع شده است. این فقط برای آن است که عراق را از فساد و دنباله روی و انحراف رهایی دهیم.

مقتدا صدر در پایان این توییت نوشته بود: ای عزیزان، دین و مذهب و میهن در خطر است. بدانید که همه شما مسئولید و همه شما نسبت به زیر دستانش بازخواست می شوید.

این در حالی است که «علی اللامی» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف سائرون نیز پیشتر گفته بود که جریان صدر از جایگاه بالایی در میان مردم برای انتخابات پارلمانی زود هنگام برخودار است و پیش بینی کرده بود که در پارلمان بعدی بیش از ۵۴ کرسی را کسب خواهد کرد.

وی افزوده بود که احتمال دارد که یک نخست وزیر از جریان صدر ببینیم؛ به شرط آنکه بتواند اکثریت آرای پارلمان را به دست آورد.

انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق قرار است ششم ژوئن ۲۰۲۱ (نیمه خرداد ۱۴۰۰) برگزار شود. رییس جمهوری عراق ۱۵ آبانماه جاری قانون جدید انتخابات این کشور را پس از تصویب در پارلمان، تایید کرد.

 

نظر شما