پنج نیروی شورای انتقالی جنوب یمن کشته شدند

۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۰۸:۰۳:۲۳
کد خبر: ۱۰۹۴۵۲۴
پنج نیروی شورای انتقالی جنوب یمن کشته شدند
رسانه ها از کشته شدن پنج تن از نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن (مورد حمایت امارات) در درگیری با نیروهای عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی(مورد حمایت عربستان) خبر دادند.

به گزارش برنا، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که  پنج تن از نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن درجریان درگیری با نیروهای دولت قانونی (منصور هادی) در استان ابین در جنوب این کشور کشته شدند.

اسپوتنیک جمعه شب به نقل از یک منبع نظامی افزود: ارتش یمن و نیروهای شورای انتقالی در منطقه الطریه شهرستان خنفر در شرق شهر زنجبار مرکز استان ابین به تبادل آتش توپخانه پرداختند.

منبع یاد شده گفت: بر اثر این درگیری سرهنگ عوض السعدی فرمانده عملیات تیپ پشتیبانی و عبد المجید بن شجاع فرمانده گردان پشتیانی تیپ یکم و سه نظامی دیگر و همچنین شماری از نیروهای ارتش یمن کشته شدند.

مناطق شرقی شهر زنجبارهر از گاه شاهد درگیری میان ارتش یمن و نیروهای شورای انتقالی جنوب است و دوطرف یکدیگر را به نقض آتش بس متهم می کنند.

شورای انتقالی جنوب یمن در سال ۲۰۱۷ پس از برکناری عیدروس الزبیدی استاندار پیشین عدن توسط منصور هادی و با حمایت ابوظبی تشکیل و هدف آن استقلال دوباره  بخش جنوبی یمن اعلام شد.

شورای انتقالی جنوب از اواسط اردیبهشت در استان‌های جنوبی یمن به مرکزیت شهر عدن، دولت خودمختار اعلام کرد که با مخالفت جامعه جهانی روبه رو شد.

در آبان‌ماه ۹۸ با میانجیگری سعودی‌ها، توافقی میان شورای انتقالی جنوب و دولت مستعفی یمن در عربستان امضا شد که به توافق ریاض شهرت یافت.

از مهم‌ترین بندهای توافق ریاض، استقرار دولت منصور هادی در شهر عدن در مدت ۷ هفته، متمرکز شدن نیروهای نظامی زیر نظر وزارتخانه‌های کشور و دفاع، مقابله مشترک با جنبش انصارالله زیر نظر ائتلاف سعودی، تشکیل یک کمیته نظارت بر توافق ریاض با نظارت عربستان بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز