نماینده پیشین مجلس:

برجام ما را از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل نجات داد/ برخی طرح های مجلس نه تنها شأن اصولگرایی بلکه شأن نظام را زیر سوال می‌برد

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۰۵:۰۰:۳۹
کد خبر: ۱۰۹۵۶۷۷
برجام ما را از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل نجات داد/ برخی طرح های مجلس نه تنها شأن اصولگرایی بلکه شأن نظام را زیر سوال می‌برد
نماینده پیشین مجلس گفت: برخی طرح های مجلس نه تنها شأن اصولگرایی بلکه شأن نظام را زیر سوال می‌برد؛ این طرح خروج از برجام نیز بدین گونه است چراکه برجام چیزی نبوده که روحانی و دولت او به تنهایی درباره آن تصمیم گرفته باشند.

«غلامرضا انصاری»، چهره سیاسی اصلاح‌طلب، درباره تلاش های اصولگرایان به ویژه مجلس یازدهم برای خروج از برجام به خبرنگار سیاسی برنا گفت: متاسفانه مجلس یازدهم با اعمال نظارت استصوابی و قهر مردم با صندوق‌های رأی و آراء حداقلی 10، 20 درصدی وارد مجلس شدند و حرکت‌های رادیکال و غیرمنطقی را طی شش ماه گذشته بارها از این مجلس مشاهده کرده‌ایم. 

او افزود: اصولگرایان باید اتاق فکری تشکیل بدهند و جلوی حرکت‌های انتحاری و تند این مجلس را بگیرند. طرح ها و نطق‌هایی که در تریبون مجلس در حال انجام است بخشی از آن واقعا غیرقابل توجیه و تحمل است. به عنوان مثال طی روزهای گذشته طرحی تحت عنوان ممنوع الخروجی مسئولان پس از پایان دوره مسئولیتشان، تصویب کردند. این مجلس به نظر می‌رسد، متوجه نیست که خودشان جرو مسئولان هستند  دوم اینکه چهل سال از انقلاب گذشته و بسیاری از نیروهای خدوم و از خودگذشته در سیستم اجرایی کشور داشتیم که نمونه بارز آن شهید فخری زاده بود که طی روزهای گذشته، توسط افراد کوردل، معاند، منافق و ایادی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. 

انصاری بیان کرد: بنابراین برخی طرح های مجلس نه تنها شأن اصولگرایی بلکه شأن نظام را زیر سوال می‌برد؛ این طرح خروج از برجام نیز بدین گونه است چراکه برجام چیزی نبوده که روحانی و دولت او به تنهایی درباره آن تصمیم گرفته باشند در واقع برجام محصول موافقت مجموعه نظام و همه تصمیم سازان و تصمیم گیرندگان در کشور بوده و با یک انسجام و هماهنگی، این کار جلو رفت.

این نماینده پیشین مجلس تاکید کرد: به هر صورت برجام، بخشی قابل توجهی از بحران‌هایی که برای کشور به وجود آمده بود به نوعی که ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار گرفته بودیم را حل کرد و ما را نجات داد. از این رو حرکت‌های رادیکالی که پس از برجام رخ داد به ویژه بالارفتن از دیوار سفارتخانه ها و سردادن شعارهای تند و تیز و غیره، نتیجه اش این شد که متاسفانه، اقدامات ایذایی از داخل توسط دلواپسان و نیروهای رادیکال و از سوی دیگر اسرائیل و عربستان، ادامه یافت چراکه اینها از مخالفان سرسخت برجام بوده و هستند. 

او ادامه داد: در واقع ترور اخیری که صورت گرفت بخشی از آن به این دلیل بود که ایران را وارد جنگ و برخورد قهری کنند، قطعا نظام چنین اجازه‌ای را به نیروهای رادیکال نمی‌دهد. اما امیدوارم این حرکت‌ها کنترل شود تا آسیب جدی به دیپلماسی هسته ای که با هماهنگی همه ارکان نظام در حال انجام است، وارد نشود ضمن حفظ شجاعت، جسارت و اصول اصلی سیاست خارجی اعم از عزت، مصلحت و کرامت که رهبری اشاره کردند، قطعا باید در این چارچوب هم با عوامل ترور اخیر برخورد جدی صورت گیرد و از سوی دیگر با یک حرکت هوشمندانه، بهانه جدید به دشمنان کشور و انقلاب ندهیم تا کشور دچار بحران جدیدی نشود.  4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز