اردوغان:

به مبارزه برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی ادامه می‌دهیم

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۸:۰۶:۱۲
کد خبر: ۱۰۹۵۶۸۹
به مبارزه برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی ادامه می‌دهیم
رئیس جمهوری ترکیه گفت که این کشور به مبارزه برای تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی برخوردار از حاکمیت ملی ادامه خواهد داد.

به گزارش برنا، به گزارش خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» روز یکشنبه در پیامی که برای شرکت کنندگان در افتتاحیه ساختمان جدید «نمایندگان مجلس دوستدار قدس» در استانبول همزمان با روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین ارسال کرد، افزود: ما در همه محافل و مجامع به دنبال دفاع از مساله قدس هستیم و با تمام توان در تلاش هستیم تا به سیاست‌های اشغالگران، ظلم و نسل کشی علیه برادران فلسطینی خود پایان دهیم.

وی افزود: ما به مبارزات خود برای تشکیل کشور مستقل و متحد فلسطینی برخوردار از حق حاکمیت ملی به پایتختی قدس شرقی بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و مطابق با مرزهای ۱۹۶۷ ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد که قدس فقط مساله مسلمانان ساکن فلسطین نیست بلکه مساله کل جهان اسلام است که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد.

وی اظهار داشت که کارها، جلسات و کنفرانس‌هایی که توسط انجمن «نمایندگان مجلس دوستدار قدس» برگزار شده، منعکس کننده صدای عدالتخواه مردم فلسطین در سطح جهان است.

روز بین‌المللی همبستگی با مردم فلسطین هر ساله در ۲۹ نوامبر برگزار می‌شود. نامگذاری این روز توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۷۷ به منظور نشان دادن توجه جهانیان به مشکلات جامعه فلسطینی انجام شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز