سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم:

به خدا به روحانی و وزرایش رای نداده‌ام اما تخریب چه سودی دارد/ تظاهرات و آتش زدن عکس بایدن در شرایطی که روی کار نیامده، حمایت از ترامپ است/ کاهش همکاری با آژانس به صلاح کشور نیست

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۱۰:۴۰:۴۹
کد خبر: ۱۰۹۵۷۴۰
به خدا به روحانی و وزرایش رای نداده‌ام اما تخریب چه سودی دارد/ تظاهرات و آتش زدن عکس بایدن در شرایطی که روی کار نیامده، حمایت از ترامپ است/ کاهش همکاری با آژانس به صلاح کشور نیست
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم گفت: به خدا به روحانی و وزرایش رای نداده ام و همیشه به او نقد داشتم اما تخریب دولت چه سودی برای منافع ملی کشور دارد، آقایان نفع و سود تخریب دولت را برای ما بیان کنند تا ما هم از همین راه برویم.

«سید حسین نقوی حسینی»، نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با "ترور شهید فخری زاده" گفت: ضمن عرض مجدد تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت دانشمند عزیز و بزرگوار و پر تلاش کشور، ایشان از مفاخر کشور بودند. می دانیم که چه دست های پشت پرده ای در این ترور نقش داشته است و ان شاالله ملت عزیز ایران هم به زودی در جریان قرار می گیرند و انتقام سخت از عوامل میدانی و پشت پرده و حمایت کننده ترور، گرفته خواهد شد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم در رابطه با اظهارنظر کریمی قدوسی در موضوع ترور شهید فخری زاده بیان کرد: حفظ و حراست از اظهارنظرها و توجه به شرایط داخلی و بین المللی و مسایل منطقه باید مدنظر باشد، از نقش رژیم صهیونیستی نباید غافل شد زیرا در تلاش است تا جمهوری اسلامی را با نظام بین الملل در گیر کند و همه توان خود را بکار گرفته است. مثلث امریکا، اسراییل و عربستان نشان می دهد که آنها، برای جمهوری اسلامی ایران نقشه کشیده اند. در این شرایط نمایندگان مجلس، تریبون داران، سخنگوها و خصوصا اعضای کمیسیون امنیت ملی باید حواسشان جمع باشد و قوا با یکدیگر هماهنگی داشته باشند، مطالبی بیان نشود که مورد سوء استفاده بیگانگان قرار بگیرد، نمایندگان اظهاراتی نداشته باشند که مجبور به تکذیب آن شوند.

او در رابطه با طرح دو فوریت مجلس برای اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها گفت: از ابتدا مخالف برجام و منتقد آن بودم اما با توجه به شرایط فعلی کشور و نظام بین الملل و منافع ملی، می گویم که اکنون زمان خروج از برجام نیست. با توجه به نقدهایی که به برجام دارم اگر همه کشورها از برجام خارج شدند ایران نباید خارج شود، به مصلحت نظام نمی دانم که طرحی تهیه شود که نهایتا منجر به خروج از برجام شود. 

نقوی حسینی تاکید کرد: البته مجلس می تواند در این زمینه قانون تصویب کند اما طرح این موضوعات در شرایط فعلی به نفع نظام و کشور نیست.  

او در مورد تخریب دولت در این زمینه گفت: وحدت قوا باید حفظ شود. زمانی که دشمن تمام قد در مقابل ما ایستاده و در داخل کشور و در تهران عملیات تروریستی انجام می دهد، این شرایط زمان مناسبی برای تخریب، تنش و درگیری نیست. به خدا به روحانی و وزرایش رای نداده ام و همیشه به او نقد داشتم اما تخریب دولت چه سودی برای منافع ملی کشور دارد، آقایان نفع و سود تخریب دولت را برای ما بیان کنند تا ما هم از همین راه برویم. اکنون زمان وحدت و یکپارچگی همه قوا است رهبری هم به همین موضوع تاکید دارند و از دولت حمایت کردند؛ باید از آنچه که رهبری بیان کرده اند، پیروی کرد. 

او در رابطه با لغو بازرسی های آژانس گفت: کاهش همکاری و محدود کردن همکاری با آژانس را به مصلحت منافع کشور نمی دانم.

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص اقدام برخی در تظاهرات و آتش زدن عکس بایدن گفت: این حرکت ها خلاف منافع ملی کشور است. ما یک موقعی با آمریکا مخالفیم پرچم آن را آتش می زنیم و «مرگ بر آمریکا» هم می گوییم اما در شرایطی که دولت بایدن هنوز بر سر کار نیامده و موضع اش در قبل ایران هم مشخص نیست، این نوع رفتارها حمایت از ترامپ است. 4

نظر شما
پرونده ویژه